برنامه یاد بعضی نفرات
 
در ۹۵ سالگی و بر اثر بیماری ریوی
درویش‌علی فتحی‌پور نوازنده باسابقه کرنا درگذشت
موسیقی ما - «درویش علی فتحی‌پور» از نوازندگان باسابقه کرنا، در ۹۵ سالگی بر اثر بیماری ریوی، شنبه ششم آذر ۱۴۰۰ در اهواز درگذشت. فتحی‌پور نوازنده پیشکسوت موسیقی اصیل بختیاری بود که نوازنده‌ای بسیار متبحر بود و در تاریخ این سرزمین ریشه داشت. او موسیقی را از سن هفت سالگی نزد پدرش آموخته بود.

درویش علی در جریان برگزاری رویدادهای مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی، ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، ساخت سد دز و چندین رویداد دیگر به اجرای موسیقی پرداخته بود. او کوله باری از تجربه و زیستن بود و نوای سازش همیشه روشنی بخش مراسم بختیاری. درویش میراث موسیقی‌ای را که سینه به سینه به او رسیده بود، حفظ کرد و به فرزندانش نیز آموخت.

در راستای درگذشت این هنرمند سرپرست معاونت هنری پیام تسلیتی را منتشر کرده است. در پیام تسلیت او آمده است: درویش‌علی فتحی‌پور با فرهنگ و موسیقی بختیاری همدل و همزاد بود و با نوای سازش بخشی از فرهنگ بختیاری را روایت کرد.
 
فتحی پور از نسل قدیم نوازندگان کرنای بختیاری است که همیشه دغدغه آموزش موسیقی بختیاری را داشت و برای روشن نگه داشتن چراغ این موسیقی بومی تلاش کرد.
 
درویش‌علی فتحی پور با ساز و موسیقی همراه بود و امروز موسیقی بختیاری یکی از هنرمندان و عاشقان خود را از دست داده است.
 
درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی زنده یاد درویشعلی فتحی پور را به خانواده ارجمندش، هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال خواهانم.
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 16:58

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود درویش‌علی فتحی‌پور نوازنده باسابقه کرنا درگذشت | موسیقی ما