برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگ‌سازی «امیرحسین رئوفی» و به یاد توران میرهادی
قطعه‌ی «دست نیکی» با هم‌آواییِ جمعی از دختران دبستانی منتشر شد
موسیقی ما- قطعه تصویری «دست نیکی» با شعری از فردوسی و هم‌آواییِ جمعی از دختران مقطع دبستان منتشر شد. نغمه‌پردازی و نوازندگی این اثر به عهده امیرحسین رئوفی بوده است. شعر این اثر از حکیم «ابوالقاسم فردوسی» است.

«دست نیکی» یکی از آفرینش‌های اخیر امیرحسین رئوفی در حیطه‌ی موسیقی کودک با محوریت موسیقی ایرانی است که در دی‌ماه ۱۳۹۷ بصورت زنده اجرا و ضبط شده‌است.
 
مؤلّف اثر در این‌باره می‌نویسد: «در اهمیّت و جایگاه آموزش موسیقی ریشه‌دار و مناسب برای کودکان و نوجوانان در مدارس، همین بس که استاد علی‌نقی وزیری در میان انبوهی از کاستی‌هایِ موسیقایی آن روزگار، قریب هشتادوهشت سال پیش، به این حوزه ورودی مُجدّانه داشته و سرودهایی از پندهای فردوسی و سعدی برای مدارس تصنیف و منتشر کرده‌است. حال، ما آمدگانِ پس از او در این کرانه‌ی زمان، خود بخوانیم حدیث مفصّل از این مُجمل…
 
روزگاری کودکان این مرز و بوم در مدارس‌شان با موسیقی وزیری، شعر فردوسی و سعدی می‌خواندند امّا هَزار امروز هم‌آواز زاغ است و گل از بی‌رونقی‌ها خار باغ!
 
و چه حکیمانه گفت توران میرهادی که:
 
«فرهنگ این سرزمین به بچه‌ها منتقل نمی‌شود، یعنی ما گنجینه‌های بزرگ اندیشه و دانش این سرزمین را نمی‌شناسیم و چون این شناخت نیست و در کتب درسی هم آن را به بچه‌ها ارائه نمی‌دهند، خلأای بوجود می‌آید و این خلأ با چیزی پُر می‌شود که نباید…»
 
 
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1400 - 13:56

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه‌ی «دست نیکی» با هم‌آواییِ جمعی از دختران دبستانی منتشر شد | موسیقی ما