برنامه یاد بعضی نفرات
 
با ویرایش جدید و معرفی و شرح عکس‌های موسیقیدانان قاجار در موزه‌ی گلستان
«ماهور» سرگذشت موسیقی «روح الله خالقی» را منتشر کرد
موسیقی ما- کتابِ «سرگذشت موسیقی ایران» نوشته‌ی «روح‌الله خالقی» با ویرایش جدید توسط انتشارات «ماهور» منتشر شد. ارزش این اثر بزرگ که برای شناخت وضعیت موسیقی معاصر ایران اطلاعات مفیدی در اختیار خواننده قرار می‌دهد بر کسی پوشیده نیست. ویرایش جدید، در عین امانت‌داری و اجتناب از دخل و تصرف و تغییر در متن اصلی با هدف ارائه‌ی متنی آراسته‌تر و کیفیتی مطلوب‌تر صورت گرفته است تا استفاده از کتاب هم برای خواننده‌ی معمولی و هم برای پژوهشگر با سهولت بیشتر همراه باشد.

 گذشته از این موارد در این چاپ ضمیمه‌ای وجود دارد که به معرفی و شرح عکس‌های موسیقیدانان قاجار در موزه‌ی گلستان اختصاص یافته است.

«سرگذشت موسیقی ایران» کتابی است به قلم روح الله خالقی، از شاگردان خلف علینقی وزیری که در آن شرح سرگذشت موسیقیایی کشور و همچنین نوازندگان و موسیقی دانان هم عصر نویسنده به رشته‌ی تحریر درآمده است. به این ترتیب روح الله خالقی در سرگذشت موسیقی ایران، اطلاعات ارزشمندی را از وضعیت موسیقی معاصر کشور و نام‌های بزرگ این عرصه ارائه می کند.

 نویسنده تلاش کرده جانب امانت را در ارائه ی مطالب رعایت کند و بدون دخل و تصرف‌های افراطی، متنی آراسته و با کیفیت در اختیار مخاطب قرار دهد.

با توجه به اینکه سرگذشت موسیقی ایران به اختصار و با زبانی سلیس، موسیقی دانان معاصر را از سال های انقلاب مشروطه تا حدود دهه ی چهل شمسی معرفی می کند، هم برای خوانندگان علاقه‌مند و هم پژوهشگران حرفه‌ای، منبع مطالعاتی مناسبی محسوب می‌شود. علاوه بر معرفی مختصر موسیقی‌دانان بزرگ، روح الله خالقی بخش بزرگی از کتاب را به شرح زندگی و خدمات استاد خود، علینقی وزیری، اختصاص داده است. بخش دیگری از کتاب نیز، موسیقی و جنبه‌های مختلف آن را در دهه های اخیر معاصر که نگارش و ویرایش‌های کتاب سرگذشت موسیقی ایران در آن صورت گرفته در بردارد.

این شرح جامع و کلی نگرانه، اثر مناسبی جهت آشنایی با وضعیت موسیقی کشور و موسیقی دانان برجسته ی آن می باشد و از این جهت برای نوازندگانی که در ابتدای مسیر موسیقی قرار دارند و همچنین علاقمندان غیرتخصصی موسیقی، خوانشی لذت بخش به شمار می رود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 19:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «ماهور» سرگذشت موسیقی «روح الله خالقی» را منتشر کرد | موسیقی ما