جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دل ماند
امتیاز: 
1

امتیاز : 20.0/100
تعداد رأی: 1
( امتیاز : 20.0/100 - 1 رأی)
(1 رأی)

خالق اثر: 
رادمان توکلی و حمید قنبری
آهنگساز: 
رادمان توکلی
نوازنده ها: 
رادمان توکلی و حمید قنبری
میکس و مسترینگ: 

رضا عسگر زاده

انتشارات: 
مرکز نشر و پخش جوان
تعداد قطعات: 
11
فصل انتشار: 
بهار
ماه انتشار: 
خرداد
سال انتشار: 
1398
توضیحات: 

آلبوم در دل ماند
اثری از: رادمان توکلی و حمید قنبری
آهنگساز: رادمان توکلی
نوازندگان: رادمان توکلی و حمید قنبری
میکس و مسترینگ: رضا عسگر زاده
بستن این قسمت۹
کلاسیک ایرانی
قیمت CD آلبوم در فروشگاه‌ها: ۲۵٬۰۰۰ ت
قیمت فایل آلبوم در بیپ‌تونز: ۲۵٬۰۰۰ ت
افزودن به سبد خرید
ارسال هدیه
کسب درآمد از فروش
آلبوم در دل ماند اثری است از رادمان توکلی و حمید قنبری که با همکاری نشر تار و پود منتشر شده است. این آلبوم شامل یازده آهنگ بی‌کلام از دونوازی تار و تنبک و تک‌نوازی تار در دستگاه‌های موسیقی ایرانی است. آهنگسازی قطعات را رادمان توکلی انجام داده و نوازندگی تار نیز بر عهده او بوده است. حمید قنبری با نوازندگی تنبک او را در این قطعات همراهی کرده است.

نظر منتقد: 
انسان همواره با گذشته‌ی خویش در کُنِش است. جدا از عدّه‌ای خاص که از هر اتفاق در زندگی عبرت می‌گیرند، تلخی یا شیرینیِ کودکی‌‍‌ مسیر اصلی بزرگسالی را رقم می‌زند؛ همان‌گونه که در سپهری وسیع‌تر «تاریخ» ملّتی را به خصلتی شهره می‌کند. دوران سردرگمیِ موسیقی‌دانان در صفویه تا قاجاریه –خوب یا بد- نظامِ موسیقیِ ایران را از شکلِ مقامی خارج کرد و به نظامِ دستگاه کشاند. تاریخِ به جای مانده، ما را در تکرارِ مکرّرات زنجیر می‌کند مگر آن‌که تَبحُّری باشد تا از دلِ سنت‌ها خلاقیت بیرون کشد. آن زمان که جوشش چشمه‌های نوآوری متوقف شود، موسیقی‌دان دل خواهد ‌سپرد به عُرفِ معروف. «در دل ماند» خود را درگیر این امور نکرده است و همچون هنرجویی وظیفه‌شناس، هر آن چه استاد گفته را انجام می‌دهد. در این آلبومِ دونوازی که «رادمان توکلی» نوازنده‌ی تار و «حمید قنبری» نوازنده‌ی تمبک آن است، همه چیز یادآورد سنت‌های ردیف‌نوازی است. مضرابِ توکلی گاهی با خشونت و گاهی با ملاطفت، بیش از هر فردِ دیگر یادِ تارنوازیِ «لطفی» را در دل زنده می‌کند و به دنبال خودنمایی نیست. استفاده از زینت‌ها، جملاتِ قرینه، سکانس‌ها، چینش قطعات و... همه رنگ و بویِ ردیف‌گونه دارند. الگوهای ملودیک هرکدام ابزاری شده‌اند برای تشکیل ساختارهایی متداول و گوش آشنا؛ ایده‌هایی که خصوصاً در نیمه‌ی اول آلبوم از دانگ اول ابوعطا پا را فراتر نمی‌گذارند و بیش‌تر در بالادسته‌ی تار اجرا می‌شوند. سهم تمبک از این مجموعه جز یکی دو جا (مثلاً چهارمضراب) همراهی تار است و حتّا در برخی قطعات کاملا سکوت می‌کند. استیلایِ حافظه آنچنان بر آلبوم حاکم است که بر سر اندک خلّاقیّتش هم سایه افکنده. خود انتخاب ابوعطا (که همواره در کنار سه‌گاه عضو جداناپذیر محافل بوده است) تا حدّی گویای محتواست. ارزشِ تاریخیِ این چهل دقیقه درست مانندِ قصّه‌‌ی پیله‌ی کرمِ ابریشم‌ است؛ آماسی که پروانه را پوشانده‌، دست‌مایه‌ی ساخت ابریشم نیز می‌شود. با توجه به این امر که هنرجویان موسیقی هم در جمع‌های خود، آثاری به مراتب غیر محافظه‌کارانه‌تر خلق می‌کنند، تمسک به این حقیقت خالی از لطف نیست: همواره آنان که نامشان ماندگار شده، در زمان مناسب از مرز باریک و بُرَّنده‌ی اعتدال میانِ سنت و بدعت با سربلندی گذر کرده‌اند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
16 + 0 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود در دل ماند | موسیقی ما