برنامه یاد بعضی نفرات
 
با توجه به فرارسیدن هفته‌ی کرامت
حسام‌الدین سراج: موسیقی تأثیرگذارترین قالب هنری است
موسیقی ما- «حسام‌الدین سراج»، با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فراوانی برای معرفی فرهنگ رضوی از طریق هنر وجود دارد، گفت: «این مساله آداب خاصی دارد، باید از دریچه هنر بُعد روحانی و تحول افراد را شکل دهیم.»

«حسام الدین سراج» خواننده موسیقی سنتی که تصنیف‌هایش سبک و مخاطبان خاص و همیشگی خود را دارد، با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت گفت: «بزرگداشت این ایام از اهمیت برخوردار بوده و واقعیت این است که مردم در حال حاضر نیاز شدیدی به آرامش روحی دارند و این دهه و همه ایام مناسبت‌های مذهبی از الطاف خداوند به بندگانش است. امام رضا (ع) عالم‌ترین و بروزترین انسان زمان خود بود و همین مورد نشان‌دهنده کمالات و کرامت آن حضرت محسوب می‌شود. در جامعه امروزی که مردم مشکلات مختلف و غم نان دارند بیش از پیش نیاز به این ارتباط روحی و تاثیرپذیری از سیره آن امام همام دارند؛ گرامیداشت این ایام قدمی در راستای تحقق این مساله است.»
 
وی ادامه داد: «وقتی سخن از روح و روان می‌شود ناخودآگاه به یاد هنر می‌افتیم. موسیقی تأثیرگذارترین قالب هنری است. من به عنوان یک سازنده موسیقی، زمانی که می‌خواهم اثری را بسازم یا زمانی که می‌خواهم به عنوان خواننده اثری را خلق کنم باید جامعه هدفی را برای خودم متصور شوم، شاید فردی که اثر ساخت من را می‌شنود کمتر با مسائل دینی و مذهبی آشنا باشند، بنابراین می‌خواهم اثری که برای امام رضا می‌سازم (ع) منجر به تحول یک فرد شود، پس این اثر باید دریچه‌ای بشود که باعث ارتباط این فرد با امام رئوف شود.»
 
سراج تصریح کرد: «هنر تعریف خاصی دارد؛ اما زوایای متفاوت و متعددی دارد؛ بله اگر در تعریف عام هنر بگوییم ظرفیت‌های بسیاری برای فعالیت در این حوزه داریم؛ اعم از موسیقی که شاخه کار من است و چه سایر هنرهای دیگر از جمله تجسمی، نقاشی، خطاطی که اگر در قالب مسابقه برگزار شوند بسیار با اقبال عمومی رو به رو می‌شوند. اشاعه فرهنگ رضوی آداب و شیوه خاصی دارد در کنار اینکه می‌تواند فقط با یک برنامه‌ریزی و هدف گذاری مناسب تأثیرگذاری خیلی خوبی داشته باشد.»
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 - 16:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسام‌الدین سراج: موسیقی تأثیرگذارترین قالب هنری است | موسیقی ما