برنامه یاد بعضی نفرات
 
با بهره‌گیری از کارهای قدیمی گروه اسپارکس
جشنواره‌ی فیلم کن با فیلم موزیکال «آنت» کار خود را آغاز کرد
موسیقی ما- هفتاد و چهارمین جشنواره‌ی فیلم کن روز هفتم ژوئیه ۲۰۲۱ با نخستین نمایش جهانی فیلمِ موزیکال‌عاشقانه‌ی «آنت» به کارگردانی لئوس کاراکس و بازی ماریون کوتیار و آدام درایور کار خود را آغاز می‌کند.

«آنت» همزمان با نمایش در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱، در سینماهای فرانسه هم روی پرده می رود. فیلم نخستین تجربه انگلیسی‌زبان کاراکس، سینماگر ۶۰ ساله فرانسوی است و بخشی از موسیقی متن آن هم از یکی از کارهای قدیمی گروه اسپارک
س گرفته شده است. ران و راسل میل در ۱۹۷۱ این گروه آرت-راک را بنیان نهاده بودند.

سازمان‌دهندگان جشنواره کن کاراکس را فیلمسازی رویاپرداز و مرموز توصیف کردند که قرار است با ششمین فیلم بلند داستانی خود «آنت» در افتتاحیه جشنواره امسال حاضر باشد. او پیش‌تر با «پولا ایکس» و «موتورهای مقدس» در بخش مسابقه کن شرکت کرده و «عشاق روی پل» کاراکس هم در ۱۹۹۱ در بخش خارج از مسابقه جشنواره به نمایش درآمده است.

پیر لسکیور، رئیس و تیری فرمو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن در سخنان جداگانه شیوه فیلمسازی کاراکس را تحسین کردند و تازه‌ترین تجربه کارگردانی او «آنت» را هدیه‌ای ارزشمند به عاشقان سینما، موسیقی و فرهنگ دانستند که به زیباترین شکل ممکن سینما و پرده نقره‌ای را به هم پیوند می‌زند.

هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن به جای تاریخ همیشگی در میانه‌های بهار، امسال به دلیل شیوع کرونا به ششم تا هفدهم ژوئیه (۱۸ تا ۲۶ تیرماه) منتقل شده و قرار است اسپایک لی ریاست هیات داوران بخش مسابقه را بر عهده داشته باشد. لی سال گذشته هم رئیس داوران کن بود که برگزار نشد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1400 - 12:13

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره‌ی فیلم کن با فیلم موزیکال «آنت» کار خود را آغاز کرد | موسیقی ما