برنامه یاد بعضی نفرات
 
در قالب 9 فریم بر اساس المان‌های موسیقی کردی و نمادهای بومی
طرح کاشی شکسته با موضوعیت «شهر خلاق موسیقی» در سنندج نصب می‌شود
موسیقی ما- طرح کاشی شکسته بر روی دیوار بلوار پاسداران با موضوعیت «سنندج، شهر خلاق موسیقی» نصب می‌شود. این طرح در قالب 9 فریم بوده که طرح اصلی آن بر اساس المان‌های موسیقی کردی و استفاده از نمادهای فرهنگی و بومی منطقه است. تکنیک و متریال این کار براساس کاشی معرق و کاشی شکسته و کلاژهایی از متریال‌های مختلف همچون آینه‌کاری و شیشه رنگی است.

سنندج سال گذشته به‌عنوانِ شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شد. کردستان در کنار طبیعت بکر و زیبا از ظرفیت‌های هنری قابل توجهی به ویژه در حوزه موسیقی برخوردار است. استانی که به عنوان پایتخت دف جهان شناخته شده و آواها و نواهای ماندگار آن از سیاچمانه منطقه اورامان تا موسیقی لیلاخ و نواهای عرفانی و خانقاهی آن در نوع خود بی‌نظیر است.
 
کردستان در حقیقت غنی‌ترین و پربارتربن موسیقی‌های محلی ایران دارد مردمان این دیار موسیقی را جزئی از زندگی خود می‌دانند و موسیقی ریشه‌ای محکم و ناگسستنی  در میانشان به شمار می‌رود.

براساس قانون سازمان جهانی یونسکو هر چند سال یک بار شهر‌های خلاق  ارزیابی می‌شوند و بر همین اساس و در ارزیابی اول، موقعیت فعلی شهر خلاق، نسبت به دو سال قبل، سنجیده می‌شود و اگر شهری نتواند در این بازه زمانی، پیشرفت مؤثری در زمینه اجرای راهبرد‌های یونسکو داشته باشد، از فهرست این مجموعه حذف خواهد شد.

شهری که به عنوان شهر خلاق انتخاب می‌شود، علاوه بر عنوانی که دریافت می‌کند، محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری عمده ملی قرار می‌گیرد و برای تصدی دوباره این عنوان باید برنامه‌های تازه‌ای را برای شرکت در رقابت‌های جدید ارائه دهد. 
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 11:46

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود طرح کاشی شکسته با موضوعیت «شهر خلاق موسیقی» در سنندج نصب می‌شود | موسیقی ما