برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده گیتاربیس گروه «دال» از نمایش آنلاین نقاشی‌هایش می‌گوید
فرشاد رضایی: رویدادهای آنلاین در هر هنری تأثیرگذاری دارد
موسیقی ما - «فرشاد رضایی» یکی از نوازنده‌های ساز گیتاربیس است که طی سال‌های گذشته با هنرمندان زیادی همکاری داشته است. او البته چند سالی است که با گروه «دال» هم روی صحنه می‌رود و در کنسرت‌های این گروه به صورت ثابت حضور دارد. این نوازنده به صورت حرفه‌ای در زمینه طراحی و نقاشی هم فعالیت دارد. نقاشی‌های فرشاد رضایی به تازگی در یک گالری آنلاین به نمایش درآمده است. برگزاری این گالری آنلاین بهانه‌ای بود تا در این زمینه دقایقی را با فرشاد رضایی گپ بزنیم.
 
فرشاد رضایی ابتدا درباره فعالیت‌های خود در عرصه نقاشی گفت:«در این سال‌ها سی نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور داشته‌ام. در قسمت نقاشی جشنواره هنرهای تجسمی فجر طی دو دوره آثار من برگزیده شدند. در سال 1385 نفر اول جشنواره آفرینش در رشته نقاشی شدم. در جشنواره جوان سال 86 هم برگزیده رشته نقاشی میان دانشکده‌های هنر کشور شدم. فعالیت موسیقی را هم به صورت حرفه‌ای انجام می‌دادم و همزمان کلاس‌های تدریس نقاشی را برگزار می‌کردم. هنوز هم کلاس‌های تدریس نقاشی را دارم اما به دلیل شرایط شیوع کرونا، محدود شده است. در دانشکده علمی کاربردی «مهر پویان» هم مبانی هنرهای تجسمی را تدریس می‌کردم. چندین سال است که در آموزشگاه «کارگاه هنر» هم مشغول تدریس طراحی و نقاشی هستم.»
او در ادامه اعلام کرد:«با شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و محدودیت‌هایی که به وجود آمد من هم کلاس‌های گروهی را لغو کردم و الان فقط شاگردهای خصوصی دارم. طی این مدت که در فعالیت‌های موسیقی وقفه ایجاد شده بود بیشتر سمت نقاشی رفتم و در این قسمت، وقت صرف کردم. تنهایی و خلوتی که نیاز یک نقاش برای ایده‌پردازی و خلق اثر است را با توجه به شرایط موجود به دست آوردم و توانستم روی نقاشی کارهای جدیدی انجام بدهم.»
 
فرشاد رضایی درباره جزئیات این گالری آنلاین اعلام کرد:«مدتی قبل سرکار خانم «رویا مزروعی» مدیر روابط عمومی و امور مالی گالری «ویستا» با من تماس گرفتند و من را به یک نمایشگاه مجازی نقاشی دعوت کردند. طی صحبت‌هایی که داشتیم تصمیم گرفتم کارهای جدید خودم را در قالب تکنیک میکس مدیا و سبک سورئال ارائه کنم. خوشبختانه شش مورد از آثاری که برای بازبینی ارائه کردم مورد قبول دوستان در گالری ویستا قرار گرفت و در صفحه این گالری به نمایش درآمده است. تا اینجا هم با استقبال خوبی مواجه شده است. امیدوارم در روزهای آتی هم دوستان بیشتری به جمع ما در این نمایشگاه بپیوندند و کارهای من و دوستانم را ببینند و اگر دوست داشتند تهیه کنند و به یادگار داشته باشند.»
 
او سپس تجربه برگزاری گالری آنلاین را اینطور تشریح کرد:«شاید برای ما که کمی قدیمی هستیم پذیرفتن رویدادهای آنلاین به عنوان یک اتفاق جدی در هنر سخت باشد. اما با توجه به تجربه‌های خودم باید بگویم که رویدادهای آنلاین در هر هنری تأثیرگذاری دارد و تمام مناسبات حرفه‌ای در آن رخ می‌دهد. گالری آنلاین برای من تجربه‌ شیرینی بود که این تجربه در کنار تیم گالری ویستا رقم خورد. در این گالری، قیمت‌گذاری آثار هم به گونه‌ای بوده که هر کسی که مایل باشد بتواند اثر مورد نظر خودش را تهیه کند. سیاست کلی هم از ابتدا این بوده است اما در حقیقت ارزش مادی هرکدام آثار این گالری آنلاین بسیار بیشتر از مقداری است که عنوان شده است. کارهای تمام دوستان به این صورت است و امیدوارم بازخورد خوبی میان علاقه‌مندان حوزه نقاشی داشته باشد.»
 
این نوازنده گیتاربیس سپس به جزئیاتی درباره سبک نقاشی خود اشاره کرد:«یک نکته هم درباره نقاشی‌های من این است که کاراکتر اصلی نقاشی‌های من بیشتر «اسب» است و المان‌هایی مثل خانه و بادبادک در کارهایم وجود دارد. فضای نقاشی‌های من نوستالژیک کودکانه است که ریشه در کودکی من دارد. دید من نسبت به دنیا این است که اصولاً هر چقدر کودک درون شما زنده‌تر باشد می‌توانید شادتر زندگی کنید. می‌توانید پذیرا و بخشنده باشید و با مهربانی در مقابل مشکلات ایستادگی کنید. انتخاب اسب هم به این دلیل است که برای من سمبل حرکت، آزادی، سرعت، عشق و محبت است. اسب را هم خیلی دوست دارم و قبلاً هفته‌ای یک مرتبه به باشگاه سوارکاری می‌رفتم و از آنها عکاس می‌کردم. به همین دلیل فکر می‌کنم بیش از 5 هزار عکس از اسب‌ها در گالری خودم دارم. در حقیقت سبک من به دلیل کودکانگی که در کارها هست، سورئال فانتزی است. از سوی دیگر بادبادک برای من سمبل پیام رسان است. در حقیقت بادبادک، پیام ما را از زمین می‌گیرد و به آسمان می‌برد و خاطرات کودکی ما را همراه خودش دارد. دلیل وجود خانه در کارهای من این است که حس امنیت و آسایش را به من می‌دهد.»
 
فرشاد رضایی در پایان اعلام کرد:«در حال انجام کارهای جدید در همین سبک سورئال فانتزی با تکنیک میکس مدیا هستم و یک نمایشگاه دیگر را به زودی برگزار خواهم کرد. عناصر کارهای جدیدم کمی متفاوت‌تر است اما همنشینی با المان‌های اسب و خانه و بادبادک را دارد. همچنین حس رویاگونگی در کارهای من وجود دارد که باعث می‌شود تا عنوان سورئال فانتزی را برای معرفی سبک خودم عنوان کنم. در پایان باید از سرکارخانم دکتر «پریسا پهلوان» که مدیر گالری ویستا هستند و همچنین خانم رویا مرزوعی که با تلاش ایشان آثار هنری جمع‌آوری شد قدردانی کنم.»
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 15:18

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرشاد رضایی: رویدادهای آنلاین در هر هنری تأثیرگذاری دارد | موسیقی ما