برنامه یاد بعضی نفرات
 
با گردآوری و نت‌نویسی بهار برخوردار
کتاب «مشیر همایون شهردار» (مجموعه ۵۵ قطعه ضربی برای پیانو) منتشر شد
موسیقی ما- کتاب «مشیر همایون شهردار» (مجموعه ۵۵ قطعه ضربی برای پیانو) با گردآوری و نت‌نویسی بهار برخوردار منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.
 
بهار برخوردار مؤلف کتاب نت پیانو آثار «مشیر همایون شهردار» به بخش مهمی از تاریخچه پیانونوازی ایرانی در این اثر پرداخته و ۵۵ قطعه ضربی از آثار این هنرمند را که به صورت تکنوازی و گروه‌نوازی در سال‌های ۱۲۸۸ در لندن و ۱۳۱۲ در تهران بر روی صفحات گرامافون ضبط شده، به خط نت بین‌المللی برای پیانو برگردانده است.
 
مشیر همایون از تاثیرگذارترین پیانیست‌های دوره‌ی خود بوده است و همواره سبک و سیاق نوازندگی او در تاریخ موسیقی شایان ذکر و قابل بررسی است، به همین دلیل این کتاب بخش مهمی از تاریخچه پیانونوازی موسیقی ایرانی محسوب می‌شود.
 
برخوردار که تحصیل کرده موسیقی است، پیش از این «ردیف پیانو استاد مرتضی محجوبی» را در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار به خط نت بین‌المللی منتشر کرد که از سوی سازمان میراث فرهنگی به پرونده میراث ناملموس ملی اضافه شد و هم‌اکنون در آستانه چاپ سوم قرار دارد، ناگفته نماند که بتازگی اجرای این بانوی هنرمند از کتاب ردیف پیانو استاد محجوبی بر روی پلتفرم‌های موسیقی بین‌المللی در دسترس جهانیان قرار گرفته است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 بهمن 1399 - 14:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «مشیر همایون شهردار» (مجموعه ۵۵ قطعه ضربی برای پیانو) منتشر شد | موسیقی ما