برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگ‌سازی «هومن دهلوی» و بر اساس هشت قطعه
«سالار عقیلی» آلبوم «از روزهای نبودن» را خواند
موسیقی ما- آلبوم «از روزهای نبودن» با آهنگسازی هومن دهلوی و خوانندگی سالار عقیلی منتشر شد. این اثر دربرگیرندۀ هشت قطعه ارکسترال با نام‌های «زندگی زیباست» بر اساس شعری از سیاوش کسرایی، «هبوط» برای تنبور و ارکستر زهی، «نقش خیال» بر روی سه رباعی از خیام، «فانتزی برای پیانو و ارکستر زهی»، «خانه‌ام ابری است» بر اساس شعر نیما یوشیج، «فانتزی برای قانون و ارکستر»، «خواب دشت» برای نی و ارکستر زهی و هارپ و «سپیدار» بر روی شعری از بیژن ارژن است.

همراهی قطعات آوازی با سالار عقیلی و تکنوازی سازها توسط وفا واقفی، داود ورزیده، پریچهر خواجه و فراز کاویانی انجام گرفته است.

هومن دهلوی آهنگساز و تنظیم کنندۀ «از روزهای نبودن» دربارۀ نحوۀ شکل گرفتن این مجموعه گفت: «از روزهای نبودن» شامل آثار با کلام و بی‌کلام است که در فاصلۀ بیش از دو دهه ساخته شده‌اند. آثار با کلام بر مبنای علاقۀ شخصی‌ام به اشعار شاعران دوران مختلف شکل گرفته که هر کدام به شیوه‌ای متفاوت، با توجه به مفهوم و ظرایف شعری از لحاظ ملودی، هارمونی، فرم و سازبندی(ارکستراسیون) به نگارش درآمده است. آثار بی‌کلام این مجموعه نیز با در نظر گرفتن لزوم تداوم اینگونه آثار، به خصوص برای ارائۀ شخصیت مستقل و توانایی سازهای ایرانی در مقام تک‌نواز در پیشگاه ارکستر ساخته شده‌اند.
 
«از روزهای نبودن» از سوی موسسه فرهنگی هنری «نغمه هزاردستان» منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیۀ این اثر به کتابفروشی‌های معتبر، شهر کتاب و یا به سایت «بیپ تونز» مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 - 14:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «سالار عقیلی» آلبوم «از روزهای نبودن» را خواند | موسیقی ما