برنامه یاد بعضی نفرات
 
وقتی بخش خصوصی پیش‌گام یک حرکت می‌شود
فردین خلعتبری: آنچه برای ما مهم بود اجرای یک رویداد مؤثر در حوزه موسیقی است
موسیقی ما- نشست رسانه‌ای دست اندرکاران برگزاری جشنواره آنلاین «هنر زنده است» با حضور بهروز غریب پور (رئیس شورای سیاستگذاری و دبیر بخش تئاتر)، کمال تبریزی (دبیر بخش فیلم)، فردین خلعتبری (دبیر بخش موسیقی)، سیف الله صمدیان به نمایندگی از محمود کلاری (دبیر دیجیتال آرت)، مازیار رضاخانی مدیر جشنواره، رضا کیانیان (عضو شورای سیاست‌گذاری) در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب تهران برگزار شد.

بهروز غریب‌پور رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره آنلاین «هنر زنده است» در ابتدای این نشست خبری با اشاره به انگیزه‌های برگزاری این رویداد هنری بیان کرد: «این لذت بخش است که این جشنواره به گونه‌ای منعکس شده که شما اهالی رسانه از آن در این نشست خبری استقبال کرده‌اید. البته ما دیروز خدمت آقای وزیر و دیگران مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم و نکته مهمی که برای وزیر و معاونانش وجود داشت، این بود که بخش خصوصی بدون تکیه بر احکام انتصابی و وزارتخانه‌ای، پیش‌گام یک حرکت و تلاش کرده باشد که در دوران سخت کرونایی آستین‌ها را بالا زده و شرایطی را ایجاد کند که فضای هنری به آن احتیاج دارد. در چنین شرایطی می‌بایست تجربه‌های جدیدی را آغاز می‌کردیم؛ بنابراین از اسفند ماه سال گذشته به همت مازیار رضاخانی به من پیشنهاد شد تا این جشنواره را برگزار کنیم.»

وی با قدردانی از مدیریت پردیس موسیقی و کتاب «باغ کتاب» افزود: «قطعاً در برگزاری این رویداد حمایت‌های معنوی وزارت ارشاد را داریم و دوستان در صدور مجوز به ما کمک می‌کنند. این جشنواره به نوعی از اولین رویدادهای آنلاین دنیاست که امیدوارم انعکاس خوبی در تمامی جهان داشته باشد. جالب است بدانید که اولین شرکت کننده ما یک دختر نوجوان سیستان و بلوچستانی بود که از یکی از دورترین مناطق کشور تلاش کرد در رویداد حضور داشته باشد و این برای ما جالب توجه است که توانسته‌ایم این فضا را فراهم کنیم.»
 
فردین خلعتبری آهنگساز و دبیر بخش موسیقی جشنواره نیز در این نشست گفت: «امیدواریم این جمعی که امروز کنار هم نشسته‌ایم با یکدیگر فاصله نداشته باشیم. چرا که قطعاً اگر مطبوعات نباشند این جشنواره مسیر درستی نمی‌رود. ما متأسفانه منتقد موسیقی بسیار کم داریم امیدوارم اهالی رسانه به ویژه در بخش موسیقی با نقد خودشان همراه ما باشند. این جشنواره فرصتی است که جوانان پراستعداد به صورت هدف مند به دنبال کشف استعدادهای خود باشند. جشنواره هنر زنده است رویدادی است که معتقد به موسیقی غیرمجاز نیست. ما بر این باوریم تا به سمتی برویم که همه نوع موسیقی فرصتی برای عرض اندام داشته باشند. از سوی دیگر عرصه موسیقی حرفه‌ای در کشور ما رقابتی ندارد کما اینکه در حوزه تئاتر و سینما آدم‌های حرفه‌ای وارد رقابت شده و در کنار یکدیگر به ارزیابی کارهای خودشان می‌پردازند. این شرایط در موسیقی نبوده و روحیه‌ای رقابتی در این عرصه نمایان نمی‌شوند. به همین منظور برای اینکه از موزیسین‌های حرفه‌ای جوان محروم نباشیم یک بخش غیر رقابتی هم داریم که ظرف جشنواره بزرگ‌تر دیده شود.»
 
وی افزود: «تمام تلاش ما این بوده که جشنواره هنر زنده است نوآوری داشته باشد و به صورت موازی با سایر رویدادها موسیقایی حرکت نکند آنچه برای ما مهم بود اجرای یک رویداد مؤثر در حوزه موسیقی است. چرا که اکنون جشنواره‌ها و رویدادهایی در حوزه موسیقی وجود دارد که به بهترین شکل ممکن و گسترده برگزار می‌شود، بنابراین برای ما حضور در یک عرصه متفاوت اجرایی بوده است.»

رضا کیانیان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره هنر زنده است هم در این جلسه خبری توضیح داد: «جشنواره‌ای که در آن قرار داریم برای من دربرگیرنده انگیزه‌هایی بود. اینکه به کسانی اجازه ورود را داده که هیچ وقت اجازه شرکت در رویدادی را نداشته و نتوانستند دیده شوند. از این طیف عظیم داوطلب شرکت برای حضور در جشنواره بحث مهم دیجیتال آرت است که در این سال‌ها واقعاً جایی برای عرضه نداشتند. اینها دلایلی بود که برای من انگیزه حضور داد. یعنی جایی برای دیده شدن افرادی که تاکنون دیده نشده‌اند.»

مازیار میرزاخانی مدیر جشنواره هنر زنده است هم در بخش دیگری از این نشست خبری با قدردانی از اصحاب رسانه برای حضور در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری رویداد گفت: «برنامه‌ریزی ما در بخش سینمایی به گونه‌ای است که اهالی رسانه و منتقدان محترم نیز برای آثار به نمایش درآمده در جشنواره جوایز برگزیده‌ای را اهدا می‌کنند. از سوی دیگر ما برای اولین تلاش کردیم که این دبیرخانه جشنواره باشد که در ابتدا به هنرمندان به صورت مستقیم تماس گرفته و از حضورش برای رویداد دعوت کند. این به اعتقاد ما مشخصه اصلی زنده ماندن هنر است که در نوع خودش کم نظیر بوده و امیدوارم تأثیر خود را نیز بگذارد.»
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 14:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فردین خلعتبری: آنچه برای ما مهم بود اجرای یک رویداد مؤثر در حوزه موسیقی است | موسیقی ما