برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگسازی پیمان خازنی
سالار عقیلی برای «وارش» خواند
موسیقی ما - ضبط تیتراژ پایانی سریال تلویزیونی «وارش» به کارگردانی احمد کاوری شب گذشته با حضور سالار عقیلی و پیمان خازنی به پایان رسید.

به گزارش «موسیقی ما»، این خواننده سرشناس کشورمان درباره این همکاری گفت: «همزمان با دیدن بخش‌هایی از این سریال و حضور «پیمان خازنی» در مقام آهنگساز، علاقه‌مند شدم این پیشنهاد را بپذیرم. از آنجایی که قبلاً با این آهنگساز خوش‌ذوق موفق به ارائه آثاری مطلوب شده بودم، امیدوارم این اثر بتواند جمعیت جدیدی از مخاطبان را به سمت من و موسیقی ملی ایران جذب کند.»

عقیلی درباره اینکه این روزها خواننده‌های موسیقی سنتی به سمت خواندن آثاری با درون‌مایه پاپ رفته‌اند، گفت: «استادانی چون زنده‌یاد غلامحسین خان بنان و محمدرضا شجریان، بیش از نیم قرن در یک مسیر هنری گام برداشته‌اند و همین موجب ماندگاری نام و آثارشان شد. در مسیر ماندن خیلی مهم است و من هم تلاش می‌کنم مسیری را که از آغاز آموخته‌ام پی بگیرم و طبق همان زیبایی‌شناسی پیش بروم.»

«پیمان خازنی» که پیش از این آلبوم به «یاد من باش» را با سالار عقیلی روانه بازار کرده، درباره این همکاری گفت: «من به واسطه «کامبیز دارابی» مجری طرح به این پروژه دعوت شدم و پس از تماشای قسمت‌های اولیه سریال وارش متوجه شدم که با یک سریال کاملاً ایرانی مبتنی بر اصالت‌های فرهنگی مواجهم که در دل آن پرداختن به فرهنگ ایرانی در چند دهه اهمیت فراوانی دارد. این مسئله علاوه بر جذابیت‌های پنهانش، چالش‌های بزرگی برای من داشت.»

این آهنگساز در خصوص بافت موسیقایی اثرش افزود: «در تیتراژ آغازین و پایانی این سریال از ژانر موسیقی ارکسترال بهره برده‌ام. دلیلش هم این بود که ماجراهای رخ داده در وارش مربوط به دهه‌های ۲۰ تا ۶۰ شمسی است و طبیعی است که در چنین حالتی تاریخ و حماسه پررنگ می‌شوند. برای ساخت موسیقی چنین اثری لازم است علاوه بر استفاده از سازهای ارکستر سمفونیک رویکردی ملی و هویتی داشت. نمونه بارز چنین آثاری بدون هیچ تشبیه و مقایسه‌ای در آثار زنده‌یاد استاد مرتضی حنانه و جناب استاد فرهاد فخرالدینی قابل ملاحظه است.»

پیمان خازنی در پایان با ابراز خرسندی از همکاری جدیدش با سالار عقیلی گفت: «وارش یک سریال ایرانی به تمام معنا است و من این ایرانی بودن و اصیل رفتار کردن را در کاراکتر هنری سالار عقیلی احساس کردم. پس به نظرم رسید که ایشان بهترین گزینه برای خوانندگی تیتراژ این سریال هستند.»

موسیقی تیتراژ سریال «وارش» در استودیو هنر و با میکس و مسترینگ پیام سوری انجام شده است.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 - 11:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سالار عقیلی برای «وارش» خواند | موسیقی ما