برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نامه‌ی قهرمان کشتی جهان به شورای شهر تهران مطرح شد
رسول خادم: اسامی خالقان سرود «ای ایران» روی خیابان‌های تهران قرار گیرد
موسیقی ما - «رسول خادم» -قهرمان سابق کشتی ایران و جهان- از شورای شهر تهران درخواست کرد نام‌های سه هنرمند عرصه موسیقی را روی خیابان‌های تهران گذاشته شود. او در نامه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران، از این شورا درخواست کرده نام حسین گل‌گلاب، روح‌الله خالقی و غلامحسین بنان، سه خالق سرود میهنی «ای ایران»، روی خیابان‌های شهر تهران قرار بگیرد.

نامه رسول خادم او به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس محسن هاشمی
رییس محترم شورای اسلامی شهر تهران
 
با سلام
 
احتراماً، ضمن تشکر از جنابعالی و همکاران محترم، در خصوص نام‌گذاری برخی از معابر به نام هنرمندانِ محترم این مرز و بوم، همان‌گونه که مستحضرید، حفظ و حمایت از سرمایه‌های اجتماعی جامعه ایران و توجه به نمادهای ملی این سرزمین، به‌ویژه در شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود کشور می‌تواند در ایجاد «انسجام اجتماعی» و «همبستگی عمومی»، در میان اقشار گوناگون  مردم و جلوگیری از گسست اجتماعی متاثر از تفاوت‌های اقتصادی و فرهنگی جامعه،  موثر باشد. از این رو، نظر به جایگاه تاریخی و اجتماعی سرود «ای ایران، ای مرز پرگهر» که جزیی از آثار ملی ثبت شده کشور (با شماره ۱۳۹۵ثبت میراث ملی) بوده و مورد علاقه اقشار و اقوام مختلف مردم ایران‌زمین است و از خاستگاه و شأن تاریخی لازم، در احترام به عزت و استقلال ایران نیز برخوردار است، پیشنهاد می‌شود نسبت به نام‌گذاری معابری در شأن و واجد شرایط، به نام دست‌اندرکاران خلق این اثر ملی، اعم از سراینده شعر (زنده‌یاد حسین گل‌گلاب)، آهنگساز (زنده‌یاد روح‌الله خالقی) و خواننده (غلامحسین بنان)، از سوی اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران، مطابق روند قانونی متعارف اقدامات شایسته صورت پذیرد.
 
بر این اساس، همچنین برای جانمایی بهینه این نماد ملی، پیشنهاد می‌شود خاستگاه تاریخی سرود «ای ایران» که به هنگام  تجاوز متفقین (انگلیس و روسیه شوروی و آمریکا) به خاک سرزمین‌مان ایران است، مورد توجه مضاعف کارشناسان محترم قرار گیرد تا از کارکرد میهنی این سرود نهایت بهره‌مندی عمومی حاصل آید.

پر واضح است بار روانی و اجتماعی حاصل از چنین توجهاتی، به نمادهای ملی مردم این سرزمین، در ایجاد روحیه‌ی امید و ارتقاء همدلی و صمیمیت عمومی میان اقشار مختلف مردم، اثرگذاری‌های مثبت خود را به همراه خواهد داشت.

تاریخ انتشار : یکشنبه 19 خرداد 1398 - 13:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رسول خادم: اسامی خالقان سرود «ای ایران» روی خیابان‌های تهران قرار گیرد | موسیقی ما