برنامه یاد بعضی نفرات
 
«شب ارکستر ایرانی و زهی» و اجرای ارکسترهای هنرستان موسیقی دخترانه و پسرانه
دومین شب اجراهای جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران برگزار شد
موسیقی ما - دومین شب اجراهای جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران تحت عنوان «شب ارکستر ایرانی و زهی» با اجرای ارکسترهای هنرستان موسیقی دخترانه و پسرانه در چهار بخش در سالن رودکی روی صحنه رفت.

به گزارش «موسیقی ما»، دومین شب اجراهای جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران در بخش های «ارکستر ایرانی هنرستان موسیقی دختران» و «ارکستر ایرانی و زهی هنرستان موسیقی پسران» و با اجرای آثاری از بزرگان موسیقی چون: علی اکبر شهنازی، فرامرز پایور، ابوالحسن صبا، حسین علیزاده، نادر سینکی و... برگزار شد و هنرجویان فعلی هنرستان های موسیقی دخترانه و پسرانه در قالب ارکسترهایی جوان به اجرای برنامه پرداختند.

در حالی که انرژی و هیجان در اجرای این گروه های جوان به چشم می خورد، در تمام طول اجرا تشویق حاضرین در سالن سعی داشت این میزان هیجان و استرس را کاهش دهد و حضور بزرگان موسیقی و پیشکسوتان حوزه هنر از نکات جالب توجه اجراهای شب دوم این جشن بود. تقی ضرابی، فیروزه نوایی، گلنوش صالحی، شهاب فیاض، سینا ذکائی، علیرضا ایلچی، پریسا زهتابیان و ... از جمله هنرمندان و مدیران کنونی هنرستان موسیقی دخترانه و پسرانه بودند که در سالن حضور داشتند و اجرای این ارکسترهای خوش آتیه را از نزدیک تماشا کردند.

در انتهای این برنامه هدایا و لوح تقدیری از سوی محمد اللهیاری (مدیرکل دفتر توسعه و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزار کننده جشن صد سالگی) و احسان آقایی (دبیر جشن صد سالگی) به چهار رهبر ارکسترهای هنرستان دخترانه و پسرانه تقدیم شد. گلنوش صالحی، محمد رضا فیاض، پدرام طاهريان و نادر سينكي چهار رهبر ارکستری بودند که در انتهای اجراهای شب گذشته مورد تقدیر قرارگرفتند.

گفتنی ست ۲۷ دی ماه ساعت 15 جشن اصلی صد سالگی هنرستان موسیقی تهران در تالار وحدت با حضور وزیر ارشاد برگزار خواهد شد و ارکستر بادی تهران، گروه «نریمان» به سرپرستی علی پژوهشگر، دوئت سنتور و تمبک استادان سعید ثابت و محمد اسماعیلی و ارکستر مشترکی از هنرستان‌های دختران و در قالب یک ارکستر سمفونیک، به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

جشن صد سالگی هنرستان موسیقی تهران با همکاری و همیاری معاونت هنری وزارت ارشاد، موسسه توسعه هنرهای معاصر، دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری و بنیاد رودکی برگزار می شود.

عکس ها: حسین ساکی
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 - 11:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دومین شب اجراهای جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران برگزار شد | موسیقی ما