برنامه یاد بعضی نفرات
 
جزئیات فستیوال «موسیقی و آزادی» اعلام شد
پانزده گروه موسیقی آلترناتیو در برج آزادی روی صحنه می‌روند
موسیقی ما - صبح امروز نشست خبری فستیوال «موسیقی و آزادی» که با دیدگاه حمایت از موسیقی مستقل روی صحنه خواهد رفت، با حضور نمایندگان 15 گروه موسیقی حاضر در این فستیوال، در برج آزادی برگزار شد. این فستیوال با مشارکت مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و حمایت بنیاد رودکی از تاریخ 18 اذر تا 25 دی در برج آزادی برگزار می‌شود که شهریار مسرور، فرشاد رمضانی (گروه دگردیس)، هومن اژدری، کانال، ضرب و فوت، هشتگ تهران، مون‌هد، بادزنگ، فواد قمشه‌ای، پیل‌دم، امیر اشکان غلامی، سبحان اکرامی، اشکان ماهری، میراناک و مدار گروه‌ها و هنرمندانی هستند که در این فستیوال روی صحنه خواهند رفت. رامین مظاهری هم به عنوان صدابردار این فستیوال حضور خواهد داشت.
 
یاشار درفشه به عنوان ایده‌پرداز و مدیر اجرایی این فستیوال انگیزه این سلسله کنسرت‌ها را اتحاد گروه‌های موسیقی و ایجاد فضایی مناسب برای هنرمندان ژانر مستقل دانست که اصولاً به دلیل عدم ساپورت تهیه‌کننده‌ها، به محاق رفته‌اند یا کمتر فرصت اجرای کنسرت داشته‌اند: «به دلیل کوچک شدن سبد فرهنگی خانواده‌ها استقبال از اجراها کمتر شده که معمولاً هم در بخش موسیقی مستقل نمود بیشتری دارد؛ موسیقی‌های خوبی که به دلیل هزینه‌های گزاف، کمتر امکان شنیده شدن‌شان مهیا شده و کنسرت‌گذارها، از این جریان فاصله گرفته‌اند.»
 
او در ادامه به هنرمندانی همچون فرشاد رمضانی اشاره کرد که از سال 88 به بعد نتوانسته اجرای مستقل روی صحنه ببرد و همچنین شهریار مسرور و گروه کانال که از قدیمی‌ترهای موسیقی آلترناتیو هستند هم چنین شرایطی داشته‌اند. به همین دلایل طرح اجرایی کردن چنین فستیوالی را با مدیریت برج آزدی که تبدیل به مأمنی برای کنسرت‌های موسیقی مستقل شده مطرح کردیم و در کنارش با حمایت بنیاد رودکی، سعی در کاهش هزینه‌های این هنرمندان برای اجرای کنسرت داشتیم تا دیگر نگرانی بابت ضرر مالی نداشته باشند.»
 
بعد از صحبت‌های بانیان این فستیوال، نشست خبری با اعلام جزئیات اجراهای گروه‌های موسیقی از جانب نمایندگان هر گروه ادامه یافت.
 
  • فرشاد رمضانی (گروه دگردیس)
فرشاد رمضانی با اعلام این موضوع که مسائلی همچون ساز و کار مجوزها و نبود سیستم تهیه‌کنندگی هدفمند باعث به محاق رفتن موسیقی مستقل شده و در حال حاضر درآمدزایی تنها هدف تهیه‌کننده‌ها است گفت: «محدودیت‌هایی که از لحاظ بعد تبلیغاتی برای این گروه‌های موسیقی وجود دارد، باعث به حاشیه رانده شدن آنها شده اما ما با هر سختی که بوده پایداری کرده‌ایم و از این به بعد هم خواهیم کرد.»
گروه راک «دگردیس» به سرپرستی و خوانندگی فرشاد رمضانی روز سه‌شنبه 20 آذر روی صحنه می‌رود که هادی کیانی (نوازنده کیبورد)، محمد نیک (نوازنده گیتارباس)، بهزاد اشعاری (نوازنده درامز) و امیرحسین نفریه (نوازنده گیتار الکتریک) اعضای گروه را تشکیل می‌دهند. رپرتوآر این کنسرت را دو آلبوم «شیدایی دون 1 و 2» تشکیل می‌دهند که توسط کاوه یغمایی و بصیر فقیه‌نصیری ساخته و تنظیم شده اند.
 
  • شهریار مسرور
افتتاح این فستیوال در روز یکشنبه 18 آذر با کنسرت شهریار مسرور همراه خواهد بود که سال‌ها است در ژانر موسیقی راک و کانتری فعالیت کرده  و قرار است در این کسرت کارهای قدیمی و چند قطعه جدید نواخته شود. اعضای گروهش  را هم علی باغفر (درامز)، فواد قمشه‌ای (گیتار الکتریک)، مازیار خواجیان (گیتار باس)، شایان نقره‌ساز (کیبورد) تشکیل می‌دهند.
 
پرهام علیزاده به عنوان نماینده گروه «مدار» سبک گروه را فیوژن معرفی کرد که از موزیک الکترونیک و ترکیبش با آواهای موسیقی ایرانی و گذری به موسیقی EDM نشأت گرفته است. اعضای این گروه که از دو سال پیش استارت خورده را آرش اسکندری، روزبه فدوی، میلاد زنده‌نام، مهدی محمدیان، مصطفی فریدنی و بهرنگ معتمدی تشکیل می‌دهند. کنسرت این گروه 19 آذر برگزار خواهد شد.
 
  • هومن اژدری
هومن اژدری که بعد از بیست سال فعالیت در موسیقی به تازگی موفق به اجرای او لین کنسرت خود شده، 25 آذر روی صحنه می‌رود و علاوه بر کارهای قدیمی خود، تعدادی از کارهای جدیدش را هم می‌نوازد. این هنرمند قرار است تا پیش از برگزاری کنسرت، تک قطعه جدیدش را هم منتشر کند.
 
  • گروه کانال
سعید مبینی خواننده گروه کانال چنین فستیوال‌هایی را جریانی برای فرهنگ‌سازی دانست و گفت: «وقتی هنوز موسیقی راک را به عنوان ژانر نمی‌شناسند چنین فستیوال‌هایی برای حرکت و تداوم این سبک اهمیت بسیاری دارد.»

پوریا قربانی، میلاد مجذوب، مسعود مبینی، امیر شهابی، سعید جامع و سعید مبینی اعضا ی این گروه هستند که 2 دی روی صحنه خواهند رفت.

یاشار درفشه با اشاره به سابقه گروه کانال، گفت: «سال‎ها در مجموعه آزادی کنسرتی برگزار نمی‌شد اما نهایتا چند سال قبل موفق شدیم با کمک آقای آشوری کنسرت افتتاحیه این مجموعه را با گروه «کانال» برگزار کنیم.
 
  • امیراشکان غلامی
امیراشکان غلامی با گروهش -به همین نام روی- روز 17 دی روی صحنه می‌رود و قطعاتی از سه آلبوم خود را اجرا می‌کند. او همچنین اعلام کرد چهارمین آلبومش در هفته اول دی ماه منتشر می‌شود که قطعات این آلبوم را هم اجرا خواهد کرد.
رضا تاجبخش، کسری سبکتکین، میلاد مرادی، امیر راحتی و علی باغفر اعضای گروه هستند که قطعاتی در سبک سافت‌راک، فیوژن و جز اجرا خواهند کرد.
 
  • گروه ضرب و فوت
داریوش صالح‌پور سرپرست گروه ضرب و فوت که قرار است اولین اجرای رسمی خود را شنبه 10 آذر، همزمان با روز جهانی ایدز در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه ببرد، اعلام کرد در ان کنسرت قطعاتی را در حوزه موسیقی الکتروجز اجرا خواهند کرد. در این کنسرت از سازهای بادی همچون ساکسفون، فلوت، ترومپ و سازهای کوبه‌ای و پیانو استفاده می‌شود و داریوش صالح‌پور (نوازنده ادوات الکترونیک) و امیر محمدی (ساکسفون و کلارینت) رضا تاجبخش (پیانو و کیبورد) سروش عمومی (پرکاشن و فلوت) وعلیرضا میرآقا (فلوگل هورن و ترومپت) اعضای گروه را تشکیل می‌دهند.
 
  •  گروه هشتگ تهران
گروه «هشتگ تهران» که توسط مازیار خواجیان و محمدرضا اصغری شکل گرفت، 23 دی قطعات آلبومش -با همین نام- را روی صحنه می‌برد که بردیا امیری، کسری سبکتکین و نیما رمضان هم نوازنده‌های گروه خواهند بود. «هشتگ تهران»، گروهی الکترونیک با نگاهی به فضای شهر تهران است که با دید شخصی دو عضو اصلی آن یعنی محمدرضا اصغری و مازیار خواجیان شکل گرفته و آنها توانسته‌اند تهران و لحظات روزمره خود در مواجهه با این شهر را (که می‌تواند معرف یک نسل هم باشد) به شکل بداهه‌پردازانه‌ای در قطعاتشان انعکاس دهند.
 
  • گروه مدار (پرهام علیزاده)
اجرای شب دوم این فستیوال به پرهام علیزاده اختصاص دارد که با گروهش یعنی «مدار»، با تلفیق غزل معاصر و آواز به همراه موسیقی الکترونیک روی صحنه خواهد رفت. تاریخ اجرای این کنسرت روز ۱۹ آذر ساعت ۲۱ خواهد بود که پرهام علیزاده به عنوان خواننده و آهنگساز در این برنامه حضور دارد. این هنرمند پیش از این هم علاوه بر اجرای کنسرت‌های مستقل خود، با پدرام درخشانی هم تحت عنوان گروه «نوباز» به عنوان خواننده روی صحنه رفته بود.
 
آرش اسکندرلو (رهبر ارکستر، آهنگساز، تنظیم‌کننده، پیانو و کیبورد)، میلاد زنده نام (گیتار الکتریک)، روزبه فدوی (درامز)، مهدی محمدیان (گیتار باس)، بهرنگ معتمدی (ویولنسل) و مصطفی فریدانی (ساکسوفون) اعضای گروه را تشکیل می‌دهند.
 
  • گروه پیلدم
ژوبین عسگریه سرپرست گروه «پیلدم» که 16 دی روی صحنه خواهد رفت،  فضای کاری‌اش را تجربی عنوان کرد و گفت: «سبک کار ما تجربی خواهد بود چون موسیقی گروه بر محوریت دیجیریدو بنا شده که ساز روتینی نیست. ما فعالیت‌مان را از سال 84 آغاز کردیم و اولین اجرای رسمی گروه را سال 90 روی صحنه بردیم و هر سال توانستیم یک کنسرت برگزار کنیم. تازه‌ترین آلبوم گروه هم مراحل پایانی خودش را می‌گذراند و اوایل دی با نام «خورشید» منتشر خواهد شد. گروه بدون کلام است و ریما حسن‌زاده علاوه بر نوازندگی باس، تنظیم‌های قطعات را انجام می‌دهد.»

علاوه بر این دو هنرمند، شیرین واعظی (نوازنده درامز)، سهراب علیمردانی، امیرحسین کیان‌پور، میثم امینی، شاهرخ گلچین و مژگان حسینی دیگر اعضای گروه هستند.
پیلدم جزء معدود گروه‌هایی است که در ترکیبش از حضور نوازنده‌های خانم هم بهره جسته که با عنوان کردن این موضوع از جانب خبرنگار «موسیقی ما» در این‌باره گفت: «نوازنده‌های خانم به خوبی مشغول کار هستند اما مجبورند در کنسرت‌های بانوان اجرا داشته باشند و فکر می‌کنم همه با مشکلات و شیوه برگزاری کنسرت بانوان هم آشنا باشند. ما هم ترجیح دادیم تا توانایی خانم‌ها را در این حوزه به رخ بکشیم و از حضور آنها هم استفاده کنیم.»
 
  • اشکان ماهری
اشکان ماهری که سال گذشته توانست عنوان بهترین آهنگسازی را برای آلبوم «پرگار» در جشنواره موسیقی فجر کسب کند، پایان‌بخش این فستیوال خواهد بود و روز 25 دی اجرایش را روی صحنه م‌برد که فضای کاری‌اش را موسیقی آزاد و خوانندگی خودش معرفی کرد. او در تاریخ 13 آذر هم کنسرتی را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد برد.
 
  • فواد قمشه‌ای
فواد قمشه‌ای با گروهش یعنی  رضا تاجبخش، داریوش صالح‌پور، شایان نقره‌ساز و علی باغفر در تاریخ 11 دی روی صحنه می‌رود و ایلیا کیوان هم به عنوان خواننده مهمان گروه را همراهی خواهد کرد. قمشه‌ای سبک اجرایش را امبینت الکترونیک معرفی کرد که المان‌هایی از موسیقی جز با خود دارد و گاهی به پست راک هم سرک می‌کشد. آنها در این کنسرت 4 قطعه با کلام اجرا می‌کنند و باقی قطعات اینسترومنتال خواهد بود.
 
  • گروه مون‌هد
مسعود دلجو به عنوان نماینده گروه مون‌هد که ساکن رشت هستند اعلام کرد که 9 دی روی صحنه خواهند رفت. آنها این روزها مشغول ضبط دومین آلبوم گروهند و آخرین گروهی بودند که به فستیوال اضافه شدند. نیما علیزاده، ارمین وفایی، محمد احمدی، حامد فاضلی و علیرضا ملک‌زاه اعضای گروه هستند که قطعاتی از آلبوم اول خود را در سبک آلترناتیو روی صحنه خواهند برد.
 
  • گروه میراناک
مازیار سلطانی نماینده گروه میراناک تاریخ 3 دی را برای برگزاری کنسرت اعلام کرد که قطعات البوم گروه یعنی «بالاتر از خورشید» را اجرا خواهند کرد. فضای کلی موسیقی گروه راک است که کانتری، پاپ‌راک و هارد راک هم چاشنی کار خواهد بود.
مازیار سلطانی به عنوان خواننده و محمد یوسفیان، آرمیتا فهیمی، محمدحسین ایمانی، حامد سلطانیف رامین و آناهیتا ایزدی اعضای گروه را تشکیل می دهند.
 
  • سبحان اکرامی
سبحان اکرامی که مجری این نشست مطبوعاتی هم بود، از سال 95 اجراهای خود را آغاز کرد و 24 دی در این فستیوال قزعاتی را در سبک پاپ راک روی صحنه خواهد برد. این خواننده که حدود 15 سال است گویندگی در رادیو ورزش را برعهده دارد و دوبلور سریال‌هایی مانند «برکینگ بد» بوده، در کنسرت پیش‌رو گزیده‌ای از قطعات خودش و همچنین کاوری از قطعات قدیمی را روی صحنه می‌برد. سبحان اکرامی تاکنون بیش از 250 قسمت انیمیشن فیلم و سریال را مدیریت دوبلاژ و گویندگی کرده و در مقام گوینده به جای شخصیت‌هایی نظیر «شرک» و «باگزبانی»، دانیل رادکلیف (زن سیاهپوش)، اریک دین و ریموند کروز (سریال برکینگ بد) و بسیاری دیگر ایفای نقش کرده است.

در پایان نشست، یاشار درفشه اعلام کرد که از محمدرضا صفی‌پور (مدیرعامل بنیاد رودکی) قول مساعدت گرفته‌اند تا این فستیوال به شکل سالانه برگزار شود و گت: «امیدواریم تغییر مدیریت‌های احتمالی، باعث از بین رفتن این حرکت نشود. ما قول این را گرفته‌ایم که هر سال 15 اجرا در قالب این فستیوال روی صحنه ببریم.»
 
این فستیوال از تاریخ ۱۸ آذر تا ۲۵ دی در برج آزادی برگزار می‌شو که برگزارکنندگان این فستیوال، سه اجرا در هفته را برای این فستیوال تدارک دیده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این فستیوال را از سایت ایران کنسرت تهیه کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آذر 1397 - 19:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پانزده گروه موسیقی آلترناتیو در برج آزادی روی صحنه می‌روند | موسیقی ما