برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با برگزاری کنسرت تنبورنوازان «واله»
«ته رزهای باستانی تنبور» منتشر می‌شود
موسیقی ما - کنسرت تنبورنوازان «واله»، نیمه دوم شهریور ماه ۱۳۹۶ در «خانه هنرمندان» برگزار می‌شود و هم‌زمان با این کنسرت، آخرین اثر مکتوب «حیدر کاکی» سرپرست این گروه رونمایی خواهد شد.
 
کنسرت گروه «واله» در دو بخش به اجرا در می‌آید و در حاشیه این کنسرت، مراسم رونمایی از آخرین کتاب منتشر شده «حیدر کاکی» تحت عنوان «ته رزهای باستانی تنبور» که نت نویسی آموزشی-تحلیلی مقام‌های مجلسی و مجازی تنبور است، با حضور اساتید بر جسته موسیقی برگزار خواهد شد.
 
گروه «تنبورنوازان واله» در سال ١٣٩۴ توسط «حیدرکاکی» تشکیل شد. این گروه فعالیت خود را در راستای حفظ فرهنگ موسیقایی تنبور و معرفی صحیح این ساز باستانی و مقام‌های کهن آن شروع کرده و در این راستا، تا کنون کنسرت‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی متعددی اجرا کرده است.
 
این گروه امید آن دارد که با حمایت دوستداران ساز تنبور و موسیقی کهن آن بتواند رسالت خود را به درستی و به دور از هرگونه حاشیه به سرانجام برساند. کنسرت پیش روی گروه «واله»، در دو بخش تقدیم مخاطبان می‌شود که بخش اول آن را «تصنیف پریزاد» با آهنگسازی حیدر کاکی و شعر سعدی، آواز « شاه خوش نشینی » بر اساس مقام شاه خوشینی، «تصنیف وه هار» با آهنگسازی حیدر کاکی و شعر فولکلور، قطعه بی‌کلام « وداع» با آهنگسازی علی‌اکبر مرادی، تصنیف قدیمی «باده نوشان» با شعر فولکلور، «سوار سوار» مقام قدیمی بی‌کلام و تصنیف « فراق» با آهنگسازی علی‌اکبر مرادی تشکیل می‌دهد و در بخش دوم نیز «عاشقان» با آهنگسازی حیدر کاکی براساس مقام بایه بایه و با شعر مولانا، قطعه بی‌کلام «بی‌کران» با آهنگساز حیدر کاکی، «مقام گل و خاکبه روایت علی‌اکبر مرادی با شعر فولکلور، «ساز و آواز» بر اساس مقام قطار سحری با شعر مولوی کرد، قطعه بی‌کلام «مهجوری» با آهنگسازی علی‌اکبر مرادی و «خانه می‌ری» با تنظیم حیدر کاکی و شعر بیسارانی به اجرا در خواهد آمد.
 
کنسرت این گروه  در ساعت ۱۹ روز ۲۴ شهریور ماه سال جاری، در «خانه هنرمندان»، هم‌زمان با رونمایی تازه‌ترین کتاب «حیدر کاکی»، برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این کنسرت به سامانه تیوال مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396 - 14:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «ته رزهای باستانی تنبور» منتشر می‌شود | موسیقی ما