برنامه یاد بعضی نفرات
 
خانه هنرمندان ایران با همراهی بخش خصوصی برگزار می‌کند
تالار جلیل شهناز میزبان فستیوال «شب‌های موسیقی» می‌شود
موسیقی ما - نشست خبری جشنواره شب‌های موسیقی صبح امروز (25 مرداد) برگزار شد. این جشنواره قرار است از سوم تا بیست و چهار شهریور با 5 گروه موسیقی در خانه هنرمندان برگزار شود.
 
در  ابتدای این نشست، کامران همت پور مدیر موسسه فرهنگی و هنری «آوای حنانه» و مدیر برگزاری فستیوال «شب های موسیقی» گفت: «دوازده گروه برای این شب‌ها در نظر گرفته بودیم اما به دلیل مشکلاتی که در اماکن به وجود آمد، در نهایت تنها پنج گروه باقی ماند. سعی کردیم در انتخاب گروه‌ها، تنوع را رعایت کنیم و آن‌ها را براساس سلیقه‌های مختلف انتخاب کردیم. گروه‌های چریکه، زوربان، حافظ، واقع و بی‌حصار در این شب‌ها اجرا خواهند داشت.»
 
او ادامه داد: «از ابتدا قرار بود این فستیوال با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود اما از  آنجایی که کنسرت‌های زیر هزار نفر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران واگذار شده، ما سعی کردیم تا این‌بار با همکاری خانه هنرمندان ایران نسبت به اولین دوره فستیوال اقدام کنیم که خوشبختانه با موافقت آقای رجبی معمار مدیرعامل این مجموعه کارها انجام شد.»
 
همت‌پور درباره گروه‌هایی که قرار است در تالار استاد جلیل شهناز این مجموعه اجرا داشته باشند گفت: «طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، ما بعد از ماه‌های محرم و صفر نیز این برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد. فکر می‌کنم با توجه به محدود شدن اجراهای موسیقی به جشنواره‌ها، برگزاری چنین رویدادی می‌تواند در معرفی هر چه بهتر موسیقی‌های ارزشمند به مخاطبان ثمربخش باشد. به هر ترتیب، در این دوره طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته گروه «چریکه» روز سوم شهریورماه، «گروه زروان» روز هشتم شهریورماه، گروه «حافظ» روزهای ۱۰ و ۱۳ شهریور، گروه «بی‌حصار» روزهای۱۲ و ۲۲ شهریورماه و گروه «واله» روز ۲۴ شهریورماه به اجرای برنامه می‌پردازند.»
 
در ادامه این نشست، نمایندگان گروه‌های مختلف درباره اجرای گروه‌هایشان توضیحاتی را ارائه کردند.
سلمان حسینی (سرپرست گروه چریکه) درباره این گروه گفت: «ما از سال ۸۶ کار خود را با محوریت ساز تنبور آغاز کردیم. برای اولین‌بار ساز قانون را در کنار ساز تنبور قرار دادیم و پژوهش‌هایی در این زمینه انجام شد. سی‌دی و مستندهایی را آماده کردیم که در خصوص تنبور و سازهای باستانی توضیح می‌دهد. کنسرت ما شامل دو بخش است: در قسمت اول تنبور و موسیقی ایرانی است و در قسمت دوم بخش دستگاهی است که حامد تمدن خوانندگی این دو بخش را برعهده دارد. در این دو بخش قطعاتی مثل کمک، یاد شقایق، گل و خار، شمس و قمر و... خوانده می‌شوند.»
 
سپس بیک‌محور (نماینده گروه زروان) گفت: «نوازنده این گروه، محمدعلی قلیچ است که در دو بخش کنسرت‌های ما حضور دارد؛ در بخش اول آثاری از بزرگان موسیقی اجرا می‌شود و در بخش بعدی محمدعلی قلیچ دوازده قطعه از آثار خود را اجرا می‌کند.»
 
امینی نماینده گروه موسیقی حافظ هم در توضیح اجرای این گروه در فستیوال «شب های موسیقی» گفت: «این گروه سابقه‌ای بالغ بر ۲۵ سال دارد و من هم از سال ۹۰ کارهای اجرایی آن را برعهده دارم. ما دو شب کنسرت داریم که قرار است ژانرهای مختلفی را به نمایش بگذاریم. یک اپلیکیشن هم طراحی کرده‌ایم که کنسرت‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد. اجرای آثاری از حضرت حافظ به خوانندگی دکتر مظلوم از شاگردان استاد حسین عمومی با قطعات متشکل از موسیقی‌های نیم پرده‌ای از جمله برنامه‌هایی است که ما در این کنسرت برای مخاطبان اجرا خواهیم کرد. این در حالی است که گروه حافظ روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریورماه نیز در تالار اندیشه حوزه هنری کنسرت دیگری رابرگزار می‌کند.»
 
مهرداد یکتا نماینده گروه «بی‌حصار» هم در این نشست خبری گفت: «ما از سال ۹۴ فعالیتی را با سرپرست این گروه یعنی مزدا انصاری آغاز کرده‌ایم. در این گروه آثار موسیقی قدیم ایران را بازخوانی می‌کنیم. ما ۱۲ شهریور موسیقی‌های ایرانی را از همایون خرم، مهدی خالدی و... اجرا می‌کنیم و ۲۲ شهریور در کنار نگین سریر و نیلوفر ابراهیمی، آثاری از انوشیروان روحانی و محمد سریر را اجرا خواهیم کرد.»
 
در پایان، حیدر خاکی مدرس و نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی و سرپرست گروه «واله» گفت: «من ترجیح می‌دهم پیرامون برنامه‌ای که قرار است در کنسرت پیش‌رو اجرا شود تا روز اجرا توضیحی را ارائه ندهم و تنها یک خواهش دارم؛ آن هم این که اهالی رسانه ما را در پوشش خبری این مراسم همراهی کنند. ما به شدت به همراهی شما عزیزان نیاز داریم تا مردم ما را بشناسند و به تماشای آثار ما بیایند. ما در حال حاضر مشکل مخاطب داریم و اکثر اهالی رسانه کنسرت‌های پاپ را پوشش می‌دهند. من امیدوارم خبرنگاران و عکاسان ما را در این مراسم همراهی کنند.»
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 16:02

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تالار جلیل شهناز میزبان فستیوال «شب‌های موسیقی» می‌شود | موسیقی ما