برنامه یاد بعضی نفرات
 
اظهار نظر معاون هنری وزیر فرهنگ درباره حواشی یک نمایش و مجوز اجراهای زنده موسیقی در تئاتر‌ها
شورای مشترک تئاتر و موسیقی تشکیل شود
موسیقی ما - معاون هنری وزیر ارشاد صبح امروز، نخستین اظهار نظر خود را درباره حواشی یک نمایش و ماجرای مجوز اجرای زنده موسیقی در تئاتر‌ها عنوان کرد.

علی مرادخانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» درباره لزوم اعطای مجوز برای اجراهای موسیقی در نمایش‌ها توضیح داد: «معمولاً بخشی از کار مجوزِ نماش‌هایی که اجرای زنده موسیقی دارند، در حوزه هنر‌های نمایشی و بخشی دیگر، در دفتر موسیقی انجام می‌شود. شاید به این نتیجه برسیم که شورایی مشترک داشته باشیم تا این شورا با تسلط بر هر دو فضا، بتوانند مجوزهای لازم در این زمینه را یک‌جا صادر کند.»

او با اشاره به لزوم ایجاد شورای مشترک نظارتی برای اجراها ادامه داد: «باید به این نکته توجه کرد که اصل موضوع، مجوز است یا آن‌چه اهمیت دارد، محتوا است. گاهی هنرمندی می‌خواهد پرفورمنسی را اجرا کند که نمادهای مختلفی دارد. ما وارد این نمادها نمی‌شویم. ما باید در بخش نظارت، پالایش درستی داشته باشیم. شاید ایجاد شورای مشترک، بهترین کاری باشد که برای اداره این موضوع می‌شود انجام داد. الان در کنسرت‌ها و هنگام اجرای موسیقی، هنرمند نقاش یا خوش‌نویس کنار صحنه بر اساس آن اجرا، اثری را ایجاد می‌کند. پیوند فراوانی میان هنرها وجود دارد و لذا ما باید خودمان را به‌روز کنیم.»
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1396 - 15:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شورای مشترک تئاتر و موسیقی تشکیل شود | موسیقی ما