برنامه یاد بعضی نفرات
 
سمینار سه روزه انجمن فلوت ایران برگزار می‌شود
«لذت نوازندگی موتزارت» در دانشگاه تهران
موسیقی ما - انجمن فلوت ایران، هفتمین سمینار سالانه‌ خود را با نام «لذت نوازندگی موتزارت» از ۲۰ تا ۲۲ تیرماه در دانشگاه تهران برگزار خواهد کرد.
 
آذین موحد (مدیر گروه موسیقی دانشگاه تهران، پژوهشگر، مدرس و نوازنده‌ فلوت) درباره این سمینار گفت: «برخلاف سمینارهای گذشته که گرایش به طرح مباحث بنیادین در نوازندگی و پداگوژی فلوت داشته‌اند، این سمینار با گرایش خاص بر معرفی اصول نوازندگی در آثار آهنگساز شهیر اروپا، «ولفگانگ آمادئوس موتزارت»، برگزار خواهد شد. کارگاه‌های تخصصی و مسترکلاس‌ها، شرکت‌کنندگان را با مباحث مهم در درک موسیقیِ موتزارت آشنا خواهد کرد.
 
او درباره دیگر فعالیت‌های این سمینار، توضیح داد: «حضور متخصصان مختلف از جمله پیانیست و موتزارت‌شناس آلمانی، «هانس اودو کروئلس» برای برگزاری کنسرت پژوهشی درباره «موتزارت کودک» که با بررسی سونات‌های فلوت K.۱۳ وK.۱۴ که موتزارت در سن هشت سالگی نوشته است، شرکت‌کنندگان را با هسته‌ خلاقیت و نبوغ در آهنگسازی موتزارت آشنا می‌کند. من همراه استادان شناخته‌شده‌ فلوت مانند سعید تقدسی و فیروزه نوایی مسترکلاس‌های مختلفی را برگزار خواهیم کرد. همچنین تحلیل موسیقی فیلم «آمادئوس» توسط ساسان محبی (متخصص آهنگسازی فیلم و پداگوگ پیانو) و بررسی جایگاه موتزارت از دیدگاه اتنوموزیکولوژی توسط میترا جهاندیده (نوازنده‌ی فلوت و متخصص اتنوموزیکولوژی) در کنار کارگاه‌های سبک‌شناسی موتزارت و اصول بداهه‌پردازی بر آثار موتزارت، در این سمینار سه روزه برگزار خواهند شد.»
 
این پژوهشگر و استاد دانشگاه در انتهای صحبت‌های خود گفت: «از رویکردهای دیگر این سمینار ایجاد فرصت برای نوازندگی توسط شرکت‌کنندگان است. به جز اجرای قطعات در مسترکلاس‌ها، شرکت‌کنندگان فرصت خواهند یافت به اجرای کنسرتوها در شرایط کارگاهی با ارکستر دانشگاه تهران به رهبری سهراب کاشف بپردازند.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌ نام می‌توانند به سایت انجمن فلوت ایران به آدرس www.iranflutesociety.org مراجعه کنند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1396 - 16:35

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «لذت نوازندگی موتزارت» در دانشگاه تهران | موسیقی ما