برنامه یاد بعضی نفرات
 
در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران صورت می‌گیرد
برگزاری کنسرت پژوهشی اساتید موسیقی شمال خراسان
موسیقی ما - اجرای پژوهشی اساتید موسیقی مقامی شمال خراسان 30 اردیبهشت برگزار خواهد شد. این اجرا با همکاری موسسه موسیقی پارسین و دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران بر اساس طرح و ایده‌ای از «مژگان چاهیان» که از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران است، در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران واقع در کرج برگزار می‌شود. این برنامه اولین نشست از سلسله برنامه‌های پژوهشی در دانشکده است که در آینده ادامه خواهد داشت.
 
در این کنسرت پژوهشی که از هنرمندان موسیقی شمال خراسان از شهر بجنورد و روستای اوغاز برای اجرا دعوت به عمل آمده است، «عیسی قلی‌پور» معروف به عیسی بخشی به اجرای دوتار و آواز خواهد پرداخت، «فرهاد باغچقی» نوازنده قوشمه مقام هایی را از موسیقی کرمانجی به همراه «هادی باغچقی» نوازنده دایره اجرا خواهد کرد و خانگُل مِصِر زاده از روستای اوغاز به لالایی خوانی می پردازد.
 
مژگان چاهیان، در این برنامه به عنوان پژوهشگر و سخنران، به شرح کلیات موسیقی شمال خراسان و تحلیل قطعات اجرایی توسط هنرمندان خواهد پرداخت. این پروژه فرهنگی هنری که به منظور ایجاد یک پویش اجتماعی و فرهنگی برای حمایت از موسیقی نواحی شکل گرفته، مجموعه برنامه‌هایی را طی چندین شب در خراسان شمالی با حضور تعدادی از هنرمندان اجرا کرده است. ساماندهی وجوهات آموزشی و پژوهشی در این حوزه، تحلیل موسیقی با هدف بازشناسی نواهای بومی در ساختارهای قومی و ضرورت تسریع در بستر سازی مناسب برای حفظ این میراث در راس کار این پروژه در ارتباط با محیط آکادمیک موسیقی قرار دارد و آغاز کننده تداوم همکاری هنرمندان موسیقی نواحی با دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و ثبت و تحلیل علمی موسیقی آن ها است،هم‌چنین به جهت ساماندهی به وضعیت نامساعد سلامتی و معیشتی تعدادی از این هنرمندان، این برنامه به صورت همت عالی با عنایت به این که کلیه منافع مالی آن به نفع هنرمندان باشد، برگزار می‌شود.
 
پیش‌تر سمینار پژوهشی «مطالعه‌ی تأویلی فعالیت‌های موسیقی معاصر در ایران» در دومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران با سخنرانی مژگان چاهیان ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ در موزه هنرهای معاصر تهران – سینما تک برگزار شد.
تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1396 - 23:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود برگزاری کنسرت پژوهشی اساتید موسیقی شمال خراسان | موسیقی ما