برنامه یاد بعضی نفرات
 
آهنگ‌های خاطره‌ساز جهانی و ایرانی در تالار وحدت اجرا می‌شود
از سیناترا تا تجویدی
موسیقی ما - کنسرت آهنگ‌های معروف دهه 50 تا 80 میلادی با آهنگ‌هایی از فرانک سیناترا، لئونارد کوهن، الویس پریستلی، ماری هاپکینز و... 12 دی ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
 
اجرای این کنسرت توسط گروه کر «آوای ماهان» است که در جشنواره فجر دوبار حائز مقام اول و دوم شده و در فستیوال‌های خارجی نیز موفق به دریافت دیپلم برنز و نقره شده است، همچنین نوازندگان کنسرت یک ارکستر پاپ – کلاسیک شامل یک گروه زهی، یک گروه بادی و نوازندگان گیتار، درامز، بیس و پیانو هستند که با مشارکت گروه کاما به اجرا می‌پردازند.
 
«نیما فاتحی» -سرپرست گروه- علت انتخاب این آهنگ‌ها را از یک‌سو ماندگاری آن‌ها در ذهن علاقه‌مندان موسیقی و از سوی دیگر محتوای فاخر آنها می‌داند: «در حال حاضر جهان به شدت به سمت مصرف‌گرایی رفته است و برای همین جریانی به‌وجود آمده که در آن تولید محتوای اصیل در هنر به خاطر سرعت از نظر کیفیت دستخوش تغییر شده که این امر در تولید آثار موسیقایی هم دیده می‌شود. برای همین ما تصمیم گرفتیم با ترکیبی از آهنگ‌های قدیمی که تا به امروز همچنان طرفداران خود را دارد نشان دهیم  و به این ترتیب علاقه‌مندان را در حال و هوای آن آثار ماندگاری که در گذشته خلق شده‌اند ببریم.»
*****
همچنین قرار است ارکستر بزرگ «نغمه باران» با 72 نوازنده قطعات دلنشین موسیقی کلاسیک ایران را با تنظیمی تازه برای علاقه‌مندان اجرا کند.
 
ارکستر نغمه باران بعد از یک سال وقفه به سرپرستی «علی امیرقاسمی» در تالار وحدت به اجرا می‌پردازند و قطعاتی از علی تجویدی، حبیب‌الله بدیعی و علی‌نقی وزیری اجرا می‌شوند.
 
سرپرست ارکستر نغمه باران با اشاره به اینکه این ارکستر بزرگ که به شکل خصوصی اداره می‌شود گفت: «خط مشی اصلی ما حمایت از نوازندگان، آهنگ‌سازان و تنظیم‌کنندگان جوان است و طی 9 سال فعالیت تمام تلاش ما این بوده که استعداد‌های هنری را در زمینه موسیقی کشف کنیم. ارکستر نغمه باران هر سال قطعات شناخته شده موسیقی ایرانی را با تنظیمی جدید روی صحنه می‌برد که در اجرای پیش‌رو نیز همین رویه دنبال خواهد شد. چون در هر حال ما وام‌دار گذشته‌ غنی خود در حوزه موسیقی هستیم و از طرف دیگر به خاطر خط مشی خاص گروه که کسب تجربه برای نوازندگان جوان است سعی کرده‌ایم قطعات خاطره‌انگیز را با تنظیم تازه به علاقه‌مندان ارائه کنیم.»
 
او همچنین توضیح می‌دهد:‌ «سعی شده تنوع را درنظر بگیریم چه از لحاظ تنوع انتخاب آهنگ‌سازان و چه تنوع در مضمون آهنگ‌ها و در نتیجه برنامه ترکیبی از قطعات عاشقانه،‌عارفانه و موسیقی شاد خواهد بود. علاوه بر آن از سال آینده با توجه به تجربه‌هایی که در گذشته کسب کرده‌ایم قطعات تازه‌ای خواهیم داشت که برای اولین‌بار ساخته و تنظیم شده‌اند.»
 
ارکستر نغمه‌ باران روز 3 دی‌ماه ساعت 18 روی صحنه‌ی تالار وحدت می‌رود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1395 - 13:26

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از سیناترا تا تجویدی | موسیقی ما