برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «جنون نو» اثر مسعود سخاوت دوست منتشر شد
رونمایی از موسیقی متن فیلم «نَفَس» با حضور کارگردانش
موسیقی ما - ظهر دیروز، آلبوم «جنون نو» که منتخبی از موسیقی فیلم‌های مسعود سخاوت‌دوست است، در کتابفروشی فرهنگ رونمایی شد. آلبوم «جنون نو» شامل منتخبی از موسیقی فیلم‌های نفس، پاپ، سایه‌های موازی و ماهی سیاه کوچولو است و 27 قطعه دارد. شاید نام مسعود سخاوت‌دوست برای بسیاری شناخته شده نباشد چراکه پیش از این هیچ آلبومی منتشر نکرده، اما او به هیچ عنوان کم‌سابقه یا کم کار نبوده است.

به گزارش «موسیقی ما»، مسعود سخاوت‌دوست متولد 1363 در قزوین است، پس از گرفتن مدرک مهندسی برق، کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه سوره دارد و حالا هم دانشجوی ترم آخر فلسفه است. ساز اصلی او سنتور است و پیانو و ویلنسل هم می‌نوازد. کارش را با آهنگسازی تیاتر آغاز کرده و همکاری با چهره‌های برجسته تیاتر مثل قطب‌الدین صادقی و حمیدرضا آذرنگ را در کارنامه دارد. با ساختن موسیقی «بدرود بغداد» وارد دنیای سینما شد و توانست با کارگردانانی مانند کمال تبریزی، نرگس آبیار و روح‌الله حجازی همکاری کند.

سخاوت‌دوست در مجموع برای بیش از 50 اثر هنری موسیقی ساخته است. موسیقی فیلم «شیار 143» و «نفس» که این روزها بر پرده سینما است، نقطه عطفی در کارنامه هنری‌اش محسوب می‌شود. یکی دیگر از دلایل موفقیت او شاید استفاده از محضر اساتیدی چون کیاوش صاحب‌نسق است. صاحب‌نسق درباره شخصیت و آثار سخاوت دوست می‌گوید: «به اعتقاد من مسعود سخاوت‌دوست با تمام فروتنی‌هایش در ابراز شاگردی این یا آن استاد و درک حضور آنان، تنها شاگرد خویشتن خویش است و هر آنچه آموخته برایش صرفاً حکم کسب مجوزهایی را داشته که بیشتر در فضای تجربه‌گرایانه است تا با سلیقه خویش به ساخت اثر بپردازد.»

در رونمایی آلبوم «جنون نو» نرگس آبیار، کیاوش صاحب‌نسق، قطب‌الدین صادقی و ساره نورموسوی (بازیگر خردسال فیلم نفس) صحبت‌های کوتاهی داشتند. نرگس آبیار در مورد آثار سخاوت‌دوست گفت: «مهمترین ویژگی آثار او نبوغ است که با تمام احترامی که برای تمام آهنگسازان قائل هستم، تنها در کار ایشان دیده‌ام».

قطب‌الدین صادقی کارگردان با سابقه و صاحب سبک تیاتر ایران و از اساتید دانشگاه هم خاطره‌ای از اولین دیدارش در قزوین با سخاوت‌دوست تعریف کرد و گفت: «آن زمان مسعود می‌خواست فلسفه بخواند اما به حرف من گوش داد و رفت سراغ موسیقی خواندن و البته حالا هم فلسفه‌اش را می‌خواند.» مسعود سخاوت‌دوست در این مراسم بسیار کم صحبت کرد و در عمل صحبت‌هایش به شرمندگی و تشکر ختم می‌شد که مهمترین تشکر را هم از همسرش انجام داد.

همچنین گفتنی است آلبوم «جنون نو» به همت نشر و پخش «جوان» منتشر شده که علاقه‌مندان می‌توانند از روز یکشنبه، 28 آذرماه آن را از فروشگاه‌های فرهنگی سراسر کشور تهیه کنند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1395 - 15:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی از موسیقی متن فیلم «نَفَس» با حضور کارگردانش | موسیقی ما