برنامه یاد بعضی نفرات
 
دو اثر از فضل الله توکل در قالب یک مجموعه منتشر شد
مردی که یک عمر عاشقانه نواخت
موسیقی ما - تازه‌ترین تکنوازی‌های سنتور «فضل الله توکل»، نوازنده صاحب سبک سنتور، در قالب دو آلبوم موسیقی «عمری عاشقانه نواختم 1 و 2» منتشر شد. این آثار در بردارنده‌ی تکنوازی‌های سنتور استاد فضل الله توکل، است که هر یک دارای دو قطعه ی بلند است. در آلبوم شماره‌ی یک، دو قطعه تکنوازی سنتور در مایه ی شوشتری و اصفهان - شوشتری وجود دارد. در آلبوم شماره‌ی 2 نیز تکنوازی‌هایی در دستگاه همایون و آواز دشتی اجرا شده است.
 
استاد فضل الله توکل که دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته ی اقتصاد در دانشگاه کمبریج گذرانده، نخستین آهنگ خود را در 24 سالگی با عنوان «قهر و ناز» برای صدای استاد اکبر گلپایگانی ساخت و اجرا کرد. او با نوازندگان بزرگ موسیقی ایرانی،‌ همچون استادان پرویز یاحقی، اسدالله ملک، جلیل شهناز، امیرناصر افتتاح، جهانگیر ملک، منصور نریمان، فرهنگ شریف و حبیب الله بدیعی هم نوازی های زیبایی داشته که از جمله ی آن ها می توان به برنامه ی «تکنوازان شماره ی 200» با هم نوازی استادان پرویز یاحقی (ویلون)، جلیل شهناز (تار) و جهانگیر ملک (تنبک) اشاره کرد که در دستگاه شور اجرا شده است.
 
از جمله آلبوم هایی که آهنگسازی و در برخی قطعه‌ها ترانه‌سرایی آن ها را بر عهده داشته، می‌توان به آلبومهای «مست عشق»، «روی برگی بنویس عشق» و «عقیق»، با صدای استاد اکبر گلپایگانی و «نسیما»، خاطرات جوانی»، «غم زمانه» با صدای استاد علیرضا افتخاری اشاره کرد.
 
آلبوم های «عمری عاشقانه نواختم 1 و 2» به همت مؤسسه ی راد نواندیش منتشر شده و هم اکنون در فروشگاه های عرضه ی کالاهای فرهنگی و هنری در دسترس علاقه مندان است.
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 - 13:46

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مردی که یک عمر عاشقانه نواخت | موسیقی ما