برنامه یاد بعضی نفرات
 
لذت بردن از گیتار و موسیقی
رونمایی کتاب «خودآموز گیتار» پدرام امینی ابیانه برگزار شد
موسیقی ما - عصر روز پنج شنبه و در اتاق کنفرانس فرهنگسرای ارسباران، برنامه رونمایی کتاب «لذت گیتار» که «خودآموز گیتار» و نوشته پدرام امینی ابیانه است برگزار شد.
 
در این برنامه این نوازنده و آهنکساز باسابقه  درباره آخرین کتابش و همچنین دلایل نگارش این کتاب و تفاوت‌های اساسی آن با «کتاب جامع گیتار فلامنکو» که سال‌ها قبل نوشته بود سخن گفت و در پایان به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.
 
در ابتدای این برنامه آرش نصیری که اجرای جلسه را به عهده داشت درباره مجموعه آثار امینی ابیانه و کارهایی که تاکنون انجام داده و جایگاهش به عنوان یک نوازنده و مدرس درجه یک گیتار و به خصوص گیتار سبک فلامنکو سخن گفت. سپس پدرام امینی ابیانه درباره تحقیقاتش از موسیقی سخن گفت و یکی از تفاوت‌های اساسی کتاب جدید با کتاب قبلی را شاد بودن و ساده بودن نسبی کتاب اخیر عنوان کرد.
 
امینی گفت: از آنجایی که سال‌ها است من با آموزش گیتار درگیرم، با هنرجویانی مواجه بودم که بیشترین دغدغه‌شان لذت بردن از نوازندگی گیتار فراتر از هر سبک خاص بود، بنابراین این کتاب را به نگارش درآوردم و در آن از تولدت مبارک تا آستوریاس را گذاشته‌ام.»
 
پدرام امینی ابیانه که پیش از این و علاوه بر کتاب جامع گیتار فلامنکو، کتاب «300 نکته که خواننده‌ها باید بدانند» را هم نوشته بود، از تجدید چاپ آن خبر داد وهمچنین درباره این کتاب عنوان کرد که آن کتاب هم علاوه بر خوانندگان قابل استفاده برای همه کسانی است که به نوعی با مقوله صدا سرو کار دارند.
 
در این برنامه یکی از خبرنگاران از پدرام امینی درباره دلایل عدم همکاری‌اش به عنوان نوازنده با خوانندگان دیگر پرسید. امینی در این خصوص گفت: «وقتی شما با خواننده‌ای قول همکاری می‌دهید باید وقتتان را با او تنظیم کنید و من چنین بنایی ندارم. ترجیح می‌دهم کارهای آهنگسازی و نوشتن خودم را انجام بدهم و در آموزشگاهم (مکتب گیتار پدرام) به تدریس موسیقی مشغول باشم.»
 
پدرام امینی از باسابقه ترین نوازندگان گیتار در ایران است و از اوایل دهه هفتاد با گروه ابیانه ده‌ها کنسرت موسیقی در سبک فلامنکو برگزار کرده است. از او علاوه بر کتاب‌هایی که ذکر شد، آلبوم‌های آتش یک، آتش دو و آتش سه منتشر کرده و در این آلبوم‌ها نوازندگان و موزیسین‌های تراز اولی چون کیوان ساکت، بابک ریاحی‌پور، همایون نصیری، ایمان جعفری، میثم مروستی، امید حاجیلی، هومن غفاری، درشن آنند، مازیار ظهیرالدینی و ... با او همکاری کرده‌اند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1395 - 08:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی کتاب «خودآموز گیتار» پدرام امینی ابیانه برگزار شد | موسیقی ما