برنامه یاد بعضی نفرات
 
پوریا اخواص چند اثر جدید منتشر می‌کند
روزهای پرکار خواننده «زیر تیغ»
موسیقی ما - پوریا اخواص (خواننده‌ی جوان موسیقی سنتی ایران) این روزها بسیار پرکار است و به زودی چند اثر از او منتشر خواهد شد که از جمله‌ی آنها می‌توان به اثری بر اساس آثار شاملو و همچنین هوشنگ ابتهاج اشاره کرد.
 
این خواننده‌ی موسیقی سنتی درباره‌ی فعالیت‌های اخیر خود به «موسیقی ما» می‌‌گوید: «اثری را به آهنگسازی «سیاوش ولی‌پور» (که چندی قبل «هم‌آواز پرستوهای آه» را به خوانندگی علیرضا قربانی منتشر کرد)، آماده‌ی انتشار داریم. این اثر بر اساس اشعار شاملو نوشته شده اما ارکستراسیون اثر با سازهای ایرانی انجام شده و می‌توان گفت فضای متفاوت و مدرنی دارد و تلاش شده تا ایماژ و تصویرسازی کاملی از اشعار این شاعر بزرگ انجام شود. ضمن اینکه آهنگساز اثر، بسیار خوش‌ذوق است و خودم فضای کار را بسیار دوست دارم. علاوه بر آن، آلبوم «سایه در سایه» را با آهنگسازی «کاوه صالحی» بر اساس اشعار هوشنگ ابتهاج به پایان رسانده‌ایم. فضای موسیقایی این اثر، با همراهی یک کوارتت زهی است که در برخی قطعات، سازهای دیگری نیز به آن اضافه می‌شود.»
 
او همچنین به بهانه‌ی سالروز تولد استاد «محمدرضا لطفی»، آلبومی با نام «به یاد لطفی» را آماده‌ی انتشار دارد که با همراهی گروه موسیقی «نهفت» (به سرپرستی «جهانشاه صارمی») در سال آینده منتشر خواهد شد.
 
از جمله آخرین آثار اخواص می‌توان به آلبوم «طعم تصنیف» با آهنگسازی «عیسی غفاری» اشاره کرد که شامل نُه قطعه است و اشعار این قطعات از میان آثار شاعران بزرگ پارسی «سعدی»، «حافظ» و «مولانا» انتخاب شده است.
 
«پوریا اخواص» درباره این اثر می‌گوید: «این آلبوم نسبت به آثار اخیری که از من منتشر شده، بافت سنتی و کلاسیک‌تری دارد. نام آلبوم از یکی از اشعار «سهراب سپهری» با عنوان «من از طعم تصنیف در متن ادراک یک کوچه تنهاترم» برگرفته شده است.»
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1395 - 15:02

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود روزهای پرکار خواننده «زیر تیغ» | موسیقی ما