برنامه یاد بعضی نفرات
 
مدیریت اضطراب در زمان اجرا
هفتاد و دومین شمارۀ فصلنامه ماهور منتشر شد
موسیقی ما - هفتاد و دومین شمارۀ فصلنامۀ موسیقی ماهور با مدیرمسوولی «سید محمد موسوی» و با نویسندگانی چون ساسان فاطمی، سیدمحمد موسوی، بابک خضرائی، آرش محافظ، سعید کردمافی به انتشار درآمد.
 
در این شماره مقالاتی دربارۀ آهنگسازی، سنت و تشویق از تأثیرپذیری موسیقایی در موسیقی‌های آندلسی مراکش و سوری نوشتۀ جاناتان اچ. شَنُن با ترجمه‏ی ناتالی چوبینه منتشر شده است. همچنین نگاهی به چنگ از زاویۀ دید نگارگران ایرانی نوشتۀ ضیاء میرعبدالباقی، سیر نفوذ موسیقی غربی به ایران در عصر قاجار نوشتۀ ساسان فاطمی از دیگر مطالب این نشریه است.
 
همچنین در این شماره مطلبِ مدیریت اضطراب در زمان اجرا نوشتۀ اَندریس لیمَن، جان سْلُبُدا و رابرت وودی با ترجمۀ «مهسا عرب» آمده است. گفته‌هایی دربارۀ ابوالحسن صبا،‌ نگاهی به ساختار کمانچه‌های کریم‌خانی هم از جمله گزارش‌های هفتاد و دومین شمارۀ ماهور است.
 
در بخش نقد و بررسی نیز می‌توان نقد «محمدرضا فیاض» از آثار «احمد پژمان» را خواند که در آن جست‌وجوی سربلندانۀ ماجرا، فرآیندهای خلاقانۀ احمد پژمان در آفرینش و اجرای موسیقی با نگاه به عیاران و دیورتیمنتو آمده است. شناخت کالبد گوشه‌ها از آروین صداقت‌کیش و همچنین صحبت از موسیقی: انکشاف‌هایی در زبان نقدِ موسیقی نوشتۀ گرِگُری اریکسِن، ترجمۀ لیلا رسولی از دیگر مطالبی است که می‌توان آن را در تازه‌ترین شمارۀ این فصلنامۀ موسیقایی خواند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1395 - 16:44

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هفتاد و دومین شمارۀ فصلنامه ماهور منتشر شد | موسیقی ما