برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفت‌وگوی مدیرعامل بنیاد رودکی با «موسیقی ما» عنوان شد؛
صفی‌پور: کناره‌گیری آقای فخرالدینی را جدی تلقی نمی‌کنیم
موسیقی ما - «فرهاد فخرالدینی» چند روز پیش از سمت رهبری  ارکستر موسیقی ملی ایران کنار گرفت، حالا مدیر عامل بنیاد رودکی اعلام کرده است که کناره‌گیری فخرالدینی از سوی بنیاد رودکی پذیرفته نیست و برای دلجویی از این هنرمند تلاش خواهد شد.
 
«علی اکبر صفی‌پور» در پاسخ به پرسش خبرنگار موسیقی ما درباره تکلیف ارکستر ملی پس از کناره گیری فخرالدینی گفت: «استاد فرهاد فخرالدینی جواهری در موسیقی ملی ما است و به این راحتی او را از دست نخواهیم داد. ما خبر کناره‌گیری او را جدی تلقی نمی کنیم و تلاشمان این است که نهایت استفاده را از حضور ایشان ببریم. موسیقی ملی به دلیل حساسیت‌ها نیاز بع برنامه‌ریزی‌ دقیق‌تری دارد. من شخصاً دو بار به منزل آقای ففخرالدینی رفتم و مذاکرات مفصلی با ایشان داشتم. توافقاتی هم انجام شد و در حال پیگیری جدی این مساله هستیم. شاید به گفته خودشان به دلیل کهولت سن به عنوان رهبر دائم کنار ما نباشند اما این همکاری قطع نخواهد شد.»
 
او تاکید کرد: «در سال‌های پیش نوازندگان ارکستر از بیمه و حقوق کافی برخوردار نبودند و در همین راستا برای تأمین معاش خود مجبور بودند فعالیت های دیگر هم داشته باشند؛ اما امروز ما  با برطرف کردن این مشکلات همه چیز را طبق قرارداد پیش می‌بریم و انتظارمان این است که اولویت نوازندگان ارکستر باشد.»
 
صفی‌پور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ارکستر سمفونیک تهران هم اکنون تمرین دارد و به هیچ وجه تعطیل نشده است، افزود: «به رسم همه دنیا ارکسترها ماه شهریور تعطیل هستند؛ اما ارکستر فقط دو هفته در استراحت بود. متأسفانه برخی رسانه‌ها اعلام کردند که ارکستر سمفونیک یک و ماه نیم است که در تعطیلی است. ارکستر سمفونیک در حال فعالیت است و هیچ مشکلی هم ندارد. در کنار آن یک شورای فنی پنج نفره تشکیل شده تا بتوانیم اهدافمان را به درستی دنبال کنیم.»
 
او از شهرداد روحانی (رهبر ارکستر)، ارسلان کامکار (مایستر)، محمد سریر و حسن ریاحی و یک نماینده از بنیاد رودکی برای حل و فصل امور اداری و مالی نیز به عنوان اعضای شورا یاد کرد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1395 - 14:35

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود صفی‌پور: کناره‌گیری آقای فخرالدینی را جدی تلقی نمی‌کنیم | موسیقی ما