برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور عوامل تولید اثر و دست اندرکاران هنر موسیقی در خانه هنرمندان
آلبوم موسیقی عرفانی «راز آفرینش» رونمایی شد
موسیقی ما - مراسم رونمایی آلبوم موسیقی عرفانی "راز آفرینش" محصول مشترک ایران و استرالیا با حضور عوامل تولید اثر و دست اندرکاران هنر موسیقی در خانه هنرمندان برگزار شد. 

در ابتدای مراسم مهدی دانایی آهنگساز این اثر در سخنانی با اشاره به موسیقی تلفیقی که در جهان هم اکنون طرفداران فراوانی دارد گفت ادبیات عرفانی ایران و مولوی که برای جهانیان از اهمیت خاصی برخوردار است الهام بخش خلق این اثر شد.

آهنگساز آلبوم راز آفرینش گفت: دستگاه‌های موسیقی ایرانی و موسیقی تلفیقی باعث خلق ۱۲ آهنگ شد که از هفته گذشته وارد بازار شده است و تاکنون 500 آلبوم راز آفرینش به فروش رفته است. موسیقی تلفیقی؛ تلفیق موسیقی الکترونیک و ایرانی است که در سراسر جهان شناخته شده است و هم اینک این آلبوم در سطح جهانی به مخاطبان عرضه می‌شود. حق کپی رایت این آلبوم را از استرالیا اخذ کردیم و 6 آهنگ آلبوم راز آفرینش، اشعار مولانا را به زبان انگلیسی به مخاطب ارائه می‌کند.

فریدون شهبازیان استاد موسیقی اصیل ایرانی نیز با بیان اینکه هنوز تا جهانی شدن فاصله زیادی داریم گفت: موسیقی بومی ایران در دنیا نظیر ندارد اما باید در کشورمان به موقعیت موسیقی و موسیقی در موقعیت توجه بیشتری کرد و از آن حمایت شود و آهنگسازان طوری کار کنند تا موسیقی اصیل ایران در آثارشان حضور داشته باشد. موسیقی تلفیقی راهی است تا رکود موسیقی اصیل ایران را از بین ببریم و آلبوم راز آفرینش نیز که با اقبال خوبی مواجه شده، ارزشمند است.

شهبازیان با اشاره به حمایت از آثار هنری فاخر از طریق خرید آلبوم گفت: برخی حرمت زحمت پدید آورنده اثر هنری را حفظ نمی‌کنند و با دانلود و کپی، به جای خرید و کمک به تولید بیشتر به آثار هنری فاخر ضربه می‌زنند.

در آلبوم موسیقی راز آفرینش مهدی دانایی که به عنوان آهنگساز و نوازنده تار و سه تار و سازهای الکترونیک فعالیت داشته است؛ بامداد فلاحتی به عنوان خواننده و یوجین گیلفدر استرالیایی اشعار مولانا را به زبان انگلیسی دکلمه کرده است. هادی پدرام نوازنده سنتور؛ حسن مکانیکی نوازنده نی؛ آرش زنگنه نوازنده دف و تمبک؛ طاهر علی رمضانی و حامد آزادی به عنوان نوازندگان گیتار در خلق این اثر کمک کرده‌اند.

آلبوم "راز آفرینش" با انتخاب سبک موسیقی تلفیقی بر آن است تا با هم آوایی دستگاهها و گوشه‌های موسیقی ایرانی به همراه موسیقی الکترونیک به یک زبان مشترک جهانی باید. همانگونه که پیام مولانا یک پیام جهانی است. در این مجموعه سعی شده است فضایی نو از تلفیق سازهای بومی در کنار سازهای غربی ساخته شود.

منبع: 
خبرگزاری فارس
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 - 08:17

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم موسیقی عرفانی «راز آفرینش» رونمایی شد | موسیقی ما