برنامه یاد بعضی نفرات
 
شاهرخ خواجه‌نوری و نادر مشایخی مشاوران عالی هنری شدند
هنرمندان موسیقی معاصر برای «صدا، تهران، موسيقى» گرد هم می‌آیند
موسیقی ما - نخستین دورۀ فستیوال موسیقی معاصر با عنوان «صدا. تهران. موسیقی»  توسط گروه موسیقی «یارآوا» و خانۀ شهریاران جوان به مدت 5 روز در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
 
ارسلان عابدیان (آهنگساز و مدیر روابط بین‌الملل یارآوا)، محسن میرمهدی (آهنگساز و مدیر بخش پژوهش یارآوا)، مهدی بهبودی (آهنگساز) و مهدی جلالی (آهنگساز و مدیر هنری یارآوا) برنامه‌ریزی هنری فستیوال را بر عهده دارند و شاهرخ خواجه‌نوری و نادر مشایخی نیز به عنوان مشاوران عالی هنری در این فستیوال حضور خواهند داشت.
 
مهدی جلالی در این باره به «موسیقی ما» توضیح داد: «یارآوا طی این سال‌ها، در حیطۀ موسیقی معاصر با آهنگسازان بسیاری کار کرده و تعداد قابل توجهی از موزیسین‌های این عرصه از اعضای اصلی گروه موسیقی یارآوا بوده و یا هستند. همچنین در حیطۀ نوازندگی تا امروز شاید نزدیک به 500 نوازنده در سطوح مختلف با یارآوا همکاری کرده و می‌کنند.»
 
او ادامه داد: «بنده هم به عنوان یکی از اعضای این گروه از دوران نوجوانی در فضای موسیقی معاصر بودم و سال‌ها با گروه موسیقی تهران و ارکستر موسیقی نو به مدیریت علیرضا مشایخی و فریماه قوام‌صدری کار کردم و این ارتباط از همان سال‌ها شروع شده است. به همین جهت دسترسی به کسانی که در این حیطه کار می‌کنند، دشوار نیست؛ زیرا با وجود گستردگی بسیاری که طی 4، 5 سال اخیر در این ژانر موسیقی به وجود آمده، اما همچنان تعداد محدودی در این زمینه فعال هستند که اگر قصد کسی تک‌روی و باند‌بازی و جناح‌بندی... نباشد، همه حدودا با یکدیگر هم سو و هم جهت هستند و به راحتی می‌توان در یک برنامۀ اینچنینی در کنار هم قرار بگیرند.»
 
مدیر هنری «یارآوا» دربارۀ جزییات فستیوال نیز توضیح داد:‌ »در این فستیوال برنامه‌های متنوعی شامل اجراهای سُلو، آنسامبل و ارکستر از آثار آهنگسازان ایرانی و غیر ایرانی توسط نوازندگان و گروه‌های مختلف، سخنرانی، موسیقی الکترونیک و نمایش ویدیوآرت خواهیم داشت. با توجه به اینکه این موقعیت، به تازگی پیش آمده و با توجه به کمبود وقت سعی کردیم به بهانه‌های مختلف، بیشترین تعداد موزیسین‌های مختلف را در این رویداد داشته باشیم. البته ریز برنامه‌های هر روز را به زودی روی سایت گروه و در اختیار خبرگزاری‌ها قرار خواهیم داد.»
 
این هنرمند در بخش پایانی سخنانش نیز گفت: «فعلا می‌توانم بگویم از آهنگسازان ایرانی، آثاری از علیرضا مشایخی، نادر مشایخی، فوزیه مجد، شاهرخ خواجه‌نوری، محسن میرمهدی، کیاوش صاحب‌نسق، ارسلان عابدیان، علی گرجی، مهدی کازرونی، اشکان بهزادی، مهدی بهبودی، امیر صادقی کنجانی، رضا کروریان، آروین صداقت‌کیش، ابوالفضل رهبریان، آسو کهزادی، پیتر پیرحسینلو در ترکیب‌های متفاوت به صورت زنده اجرا و یا همراه با ویدیوآرت پخش خواهند شد و یا در جلسات پژوهشی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.»
 
این فستیوال از تاریخ 25 تا 29 مردادماه امسال از ساعت 17 تا 22 برگزار می‌شود و ورود به تمامی برنامه‌ها برای عموم آزاد است.
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1395 - 11:50

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هنرمندان موسیقی معاصر برای «صدا، تهران، موسيقى» گرد هم می‌آیند | موسیقی ما