برنامه یاد بعضی نفرات
 
«هیچ مگو» با آهنگسازی احسان ذبیحی و خوانندگی مجتبی عسگری منتشر شد
طرحی آوازی برای «جواب‌آوازِ گروهی»
موسیقی ما - آلبوم موسیقی «هیچ مگو» با آهنگسازی «احسان ذبیحی‌فر» و خوانندگی «مجتبی عسگری» در دستگاه «همایون» توسط انتشارات ماهور منتشر شد.
 
گروه موسیقی «مهتاب»، ذبیحی را در این اثر همراهی کرده است. از جمله قطعات این اثر می‌توان به آثاری چون می‌تراود مهتاب، خواب، می‌درخشد شبتاب، هیچ مگو، درآمد، کرشمه، چکاوک، سرخوشان، بیداد، عشاق، فرود و  دلدار اشاره کرد. قطعه‌ی «می‌تراود مهتاب» قطعه‌ای سه‌قسمتی است، سه قطعه‌ی به‌هم‌چسبیده به نام‌های «می‌تراود مهتاب»، «خواب»، و «می‌درخشد شبتاب». «بیداد، عشاق و فرود» طرحی آوازی است که حاصل تجربه‌ای برای «جواب‌آوازِ گروهی» است.
 
دو تصنیف«هیچ مگو» و «دلدار» نیز بر روی اشعار مولوی ساخته شده‌‌اند که هر دو تصنیف به لحاظ تلفیق شعر و موسیقی و فرم ویژگی‌های قابل تاملی دارند. در بخش پایانیِ نیز«ساز و آواز»(بیداد، عشاق و فرود)، با استفاده از شعر سعدی طرح تازه‌ای در جواب آواز با گروه مضرابی‌ها تجربه‌ شده که حاصل آن نوعی«جواب آواز گروهی» است.
 
در اجرای این اثر حمید قنبری (تمبک)، مجید بوربور (دف)، سولماز بدری (سنتور و همخوان)، ترگل خلیقی (رباب)، احسان امامی (تار)، آذرنوش خدامی(عود)، احسان ذبیحی‌فر (کمانچه)، حامد افشاری (قیچک بم)، شیما شاه‌محمدی (قیچک آلتو) همکاری داشته‌اند. ضبط و میکس این مجموعه را سیاوش کامکار و عکس از سوگل بدری است که از سوی موسسه‌ی فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1395 - 08:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود طرحی آوازی برای «جواب‌آوازِ گروهی» | موسیقی ما