برنامه یاد بعضی نفرات
 
لوریس چکناواریان برای درد قفسه سینه‌اش به بیمارستان می‌رود
بالن قلب برای جوانِ 80 ساله موسیقی
موسیقی ما - «لوریس چکناواریان» -آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده- علاوه بر موسیقی‌، علاوه بر قطعات سمفونیک بسیار و رهبری ارکسترهای برتر دنیا به چیزهای دیگری نیز در ایران شهره است. به شادی وصف‌ناپذیری که همواره در وجودش هست و از او جوانی در آستانه 80 سالگی ساخته است. او چند روز گذشته، دردی در قفسه سینه‌اش احساس می‌‌کند و به بیمارستان می‌رود و پزشکان متوجه می‌شوند که چند رگِ قلبش به صورت جزیی گرفته و باید مداوا شود.

البته که ماجرا چندان جدی نیست و این آهنگساز شناخته شده می‌تواند با زدنِ یک «بالن» خیلی زود از بیمارستان مرخص شود و دوباره به کارهایش بپردازد. به خصوص اینکه این روزهایش بسیار شلوغ و پرکار است. مثلا اینکه  حدود 100 داستان کوتاه دارد که قرار است مهرماه به چاپ برسد. علاوه بر آن شعر‌های زیای هم دارد و هدفش این است که تا یک سال دیگر در تئاتر و بعداً در فیلم بازی کند. خودش می‌گوید: «می‌دانید زندگی پیش می‌رود. به تو نگاه نمی‌کند که چند سال داری. سن نشانه تجربه است نه پیری و در هنر هم بازنشستگی معنا ندارد.»

او به عنوان رهبر ارکستر، توانسته با هزینه خود ارکسترهای مختلفی را در نقاط مختلف جهان از جمله اتریش، بریتانیا، آمریکا، کانادا، فنلاند، ارمنستان، تایلند رهبری کند. ساخته‌های چکناواریان توسط گروه ارکسترهای مختلفی مانند ارکستر سمفونیک لندن، ارکستر فیلارمونیک لندن، ارکستر هال، ارکستر فبلارمونیک هلسینکی، ارکستر سمفونیک هلسینکی، ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر سمفونیک نیویورک اجرا شده‌اند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1395 - 12:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بالن قلب برای جوانِ 80 ساله موسیقی | موسیقی ما