برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با اعلام خبر انتشار نخستین آلبوم تصویری، عنوان شد؛
آلبوم‌های انفرادی اعضای «پالت» منتشر می‌شود
موسیقی ما - اوايل خردادماه بود كه خبری مبنى بر همكارى دوباره سیامک احصایی، طراح صحنه و كارگردان شناخته‌شده تياتر و سینما، با اعضاى گروه پرهوادار «پالت» در رسانه‌ها منتشر شد و به واسطه تجربه موفقى كه در كنسرت‌های بهاره سال گذشته با يكديگر داشتند، پیش‌بینی می‌شد که اين اجراها باز هم از لحاظ بصری تجربه متفاوتی باشد. اما بی‌تردید اجرای اخیر «پالت» در تالار وحدت، هم به لحاظ طراحی نور و صحنه و هم از نظر رپرتوار و پرفورمنس از تجربه سال گذشته موفق‌تر و چشمگیرتر بود. درواقع، «پالت» در کنسرت‌هایی که در تالار وحدت اجرا کرد نشان داد به روزمرگی دچار نشده و توانست بار دیگر، کیفیت جدیدی از اجرا را به مخاطبان و علاقه‌مندان این گروه نشان دهد.
 
به گزارش «موسيقى ما»، گروه «پالت» که قرار است در ادامه تورکنسرت‌های آلبوم «شهر من بخند»، تابستان سال جارى با مخاطبانش در شهرستان‌ها ديدار كند، خبر از انتشار نخستين آلبوم تصويرى خود داده است. اميد نعمتى (خواننده گروه) درباره اين آلبوم می‌گويد: «جديدترين خروجى رسمی «پالت»، اولین آلبوم تصويرى گروه خواهد بود كه شامل چند ويدئو-موزیک، منتخبى از كنسرت‌هاى «پالت» و همچنين مستندی از فعالیت‌های ما است که تابستان سال جارى منتشر و اطلاعات دقيق‌تر درباره جزئيات آن به زودى اعلام می‌شود.»
 
 اما «پالت» در كنسرت خردادماه خود از قطعات جديدى رونمايى كرد كه به نظر می‌رسد ويترينى از آلبوم سوم گروه باشد. روزبه اسفندارمز (نوازنده كلارينت و سرپرست گروه) درباره آلبوم جديد «پالت» می‌گويد: «ما در حال كار كردن روى آلبوم سوم «پالت» هستيم اما فعلا از لحاظ زمانى، اولويت با پروژه‌هاى انفرادى اعضاى گروه است. در واقع پس از انتشار اولين آلبوم گروه (آقاى بنفش)، با توجه به پتانسیل‌ها و علايق شخصى اعضا، تصميم گرفتيم در کنار فعاليت‌هاى «پالت»، هر يك روى پروژه‌هاى انفرادى خود نيز تمركز كنيم اما با این شرط که بعد از آلبوم دوم (شهر من بخند)، آنها را منتشر كنيم.»
 
به گفته روزبه اسفندارمز در حال حاضر اميد نعمتى، داريوش آذر (نوازنده كنترباس) و كاوه صالحى (نوازنده گيتار) مشغول كار روى پروژه‌هاى انفرادى خود هستند كه قرار است هر یک از آن‌ها به زودى با انتشار یک تک‌قطعه، پروژه خود را به مخاطبانشان معرفى كنند. گویا اولین آلبوم انفرادی اعضای «پالت» که به زودی ضبط آن پایان خواهد یافت، آلبوم اميد نعمتى است که پس از پایان مراحل فنی و اخذ مجوزهای لازم، تابستان سال جارى منتشر و اطلاعات دقيق‌تر درباره جزئيات آن به زودى اعلام خواهد شد.
اما از سوی دیگر، برخی انتشار آثار انفرادی اعضای یک گروه را آغازی برای پایان فعاليت‌هاى آن گروه قلمداد می‌کنند؛ در صورتی که خواننده گروه «پالت» معتقد است: «اولویت ما همواره پالت بوده و هست؛ اما به هر حال به واسطه آن که هر گروهی برای خود سبک و سیاق ویژه‌ای دارد، نمی‌تواند تمام علایق و توانمندی‌های اعضای آن را پوشش دهد. بنابراین هر یک از اعضا باید فضایی برای ارائه سایر ایده‌های خود در قالب یک پروژه دیگر در اختیار داشته باشد. از سوی دیگر، اين پروژه‌هاى انفرادى می‌تواند انرژى بیشتر و ايده‌هاى جذاب تازه‌اى را براى گروه به ارمغان بیاورد.»
 
 سرپرست گروه «پالت» می‌افزاید: «البته در عرصه بين‌المللى هم خيلى از موزیسین‌هایی كه در یک گروه فعاليت می‌كنند، شخصیت حرفه‌ای مستقل خود را نیز حفظ می‌کنند؛ از تام يورک بگيريد تا مينارد جيمز كينن. می‌توان گفت تقريبا تمام نوازندگان گروه «ریديوهد»، پروژه‌هاى شخصى خود را هم منتشر كرده‌اند. تک‌تک ما در «پالت» با انرژى زياد به سایر افراد گروه براى توليد پروژه‌هاى شخصی‌شان كمک می‌كنيم و مطمئن باشيد این کار لطمه‌ای به فعالیت «پالت» نمی‌زند و این گروه همچنان با جدیت و صمیمیت به مسیر خود ادامه خواهد داد.»
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1395 - 11:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم‌های انفرادی اعضای «پالت» منتشر می‌شود | موسیقی ما