برنامه یاد بعضی نفرات
 
شکایت تعزیه‌خوانان در پی صحبت‌های این خواننده؛
هشیاری‌پور از کوچ تا رهایی را منتشر می‌کند
موسیقی ما - «ستار هشیاری‌پور» به زودی آلبوم «از کوچ تا رهایی» را در 6 قطعه با صدای «وحید تاج» در چهار مومانِ روزگار با غم -حیرت- اضطراب و رهایی به انتشار درخواهد آورد.

آلبوم «از کوچ تا رهایی» دارای پنج قطعه‌ی با کلام و یک قطعه‌ی بدون کلام است. شعرِ تصنیف دو قطعه را خود «هشیاری‌پور» نوشته و در یک قطعه نیز از اشعارِ حافظ بهره برده است؛ او خود در این باره می‌گوید:‌«در این مجموعه کوشیده‌ام تصنیف‌ها را شبیه زمان زندگی خود شاعر نوشته و سازبندی کنم. مثلا در «تصنیف افشاری» با توجه به اینکه حضرت حافظ در زمان تیموریان می‌زیسته است از ریتم و الحان تیموری استفاده کرده‌ام. محوریت این اندیشه همان ریتم است. تصنیف «شب جدایی» هم بر روی ترانه‌ای از خودم ساخته شد که آن‌را به مجید وفادار و رهی معیری تقدیم کرده‌ام. در این آلبوم از سازهای دستگاهی خودمان استفاده شده و در یک قطعه از ساز باستانی تنبور استفاده شده است.»

در این اثر روزبه رحیمی (سنتور)، آرش فرهنگ‌فر (تمبک)، کاوه معتمدیان (کمانچه و آلتو)، روح ا... الله دادی(نی)، محمد رضا نامدارپور (دف و سازهای کوبه ای)، ستار هوشیاری پور (تار، بم تار، تنبور)، نوا سلیمانی (عود)، امیرحسین مختاری (قانون) نواخته‌اند و الهام سوفسطایی، مهدی خدابخش و مهران اعظمی کیا به عنوان کر حضور دارند. این اثر هم‌اکنون در آخرین مراحل ضبط است و به زودی منتشر می‌شود.

این در حالی است که این آهنگساز و نوازنده چندی قبل در گفت‌وگویی درباره‌ی انتخاب خواننده گفته است: « وحید تاج از صدایی خوش و اخلاقی انسانی و علم آهنگسازی سرشار است و بسیار با تجربه؛ ترجیح دادم به جای خوانندگان گمنام یا تعزیه خوان‌ها این اثر را در خدمت وحید تاج باشم.»

این ماجرا با واکنش تعدادی از تعزیه‌خوانانِ اصفهانی مواجه شده است و این موضوع را بیان کرده‌‌اند که این خواننده به جمعیتِ تعزیه‌خوانان توهین کرده است. طی آن شکایتی از این آهنگساز انجام داده‌اند که هم‌اکنون در حال بررسی است. او در واکنش به این مساله می‌گوید: «این برداشت اشتباهی است که از گفته‌های من انجام شده است. من به هیچ‌عنوان قصدِ توهین به جامعه‌ی تعزیه نداشته‌ام. این در حالی است که در این مدت به خاطر این برداشتِ اشتباه، توهین‌های بسیاری به من شد و حتی شکایتی از من شده که طی آن ناگزیرم در دادگاه حضور پیدا کنم.»

او همچنین اضافه می‌کند که آیین‌های مذهبی و موسیقایی چون تعزیه در این سال‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند، برای مثال چرا در این سال‌ها از سازهای غربی استفاده شده است و از سازهای ایرانی استفاده نشده است. ضمن اینکه در این مدت ناهنجاری‌های دیگری نیز به این حوزه رسیده است.»
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1395 - 15:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هشیاری‌پور از کوچ تا رهایی را منتشر می‌کند | موسیقی ما