برنامه یاد بعضی نفرات
 
این موزیسین همزمان با انتشار ویدئوی «ترنج» به «موسیقی ما» گفت
آلبوم کمانچه‌محور «حسیبا» به آهنگسازی «شیما بلوکی‌فر» منتشر می‌شود
موسیقی ما – موزیک ویدئوی «ترنج» اثری از «شیما بلوکی‌فر» و به کارگردانی «روح‌الله مولوی» برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار گرفت. آهنگسازی قطعه ترنج توسط این بانوی موزیسین انجام شده و او در این اثر تکنوازی کمانچه داشته است. «نازنین پدرثانی» هم نوازنده سازهای کوبه‌ای ترنج است. این قطعه به زودی در آلبوم رسمی شیما بلوکی‌فر شنیده خواهد شد. آلبومی به نام «حسیبا» که در آینده نزدیک از سوی موسسه فرهنگی هنری «صدای هنر» به مدیریت «ایوب صادقی» روانه بازار می‌شود. برای اطلاع از جزئیات این موزیک ویدئو و همچنین فعالیت‌های هنری شیما بلوکی‌فر دقایقی با او گفتگو داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

این آهنگساز و نوازنده کمانچه ابتدا درباره سوابق هنری خود گفت:« 1سال 72 به تشویق پدر و مادرم وارد هنرستان موسیقی شدم و ساز کمانچه را نزد اساتید «سعید فرج پوری»، «محمد مقدسی» و «اردشیر کامکار» فرا گرفتم. بعد از پایان دوره هنرستان وارد دانشکده عالی موسیقی شدم. مقام اول نوازندگی کمانچه در جشنواره موسیقی فجر را در سال 78 کسب کردم و از همان سال فعالیت حرفه‌ای خود را در موسیقی آغاز کردم و با گروههایی چون «نغمه»، «صبا»، «وزیری»، «رودکی»، «خنیا»، «کهبد» و...... همکاری داشتم. حاصل این همکاری‌ها اجراهای متعددی در کشورهای کویت، فنلاند، فرانسه، آلمان ژاپن، سوییس، نیوزلند، کرواسی، استرالیا و ازبکستان و ... است. به مدت 12 سال هم با ارکستر بانوان صدا و سیما همکاری داشتم و در سال 2014 به همراه گروه کهبد موفق به کسب مقام اول فستیوال بین المللی موغام شدیم.»

بلوکی‌فر در ادامه فعالیت‌های اخیر خود در موسیقی را هم اینگونه تشریح کرد:«در حال حاضر مشغول اجرای کنسرت‌های مختلفی در تهران و چند اجرا خارج از کشور هستم و همچنین ضبط آلبومی به نام «حسیبا» به آهنگسازی خودم را پیگیری می‌کنم.  آلبوم حسیبا، آلبومی کمانچه‌محور است. خانم نازنین پدرثانی هم که از نوازندگان چیره‌دست ساز تمبک هستند در این آلبوم سازهای کوبه‌ای را نواخته‌اند. فضاى ذهنى كه براى اين آلبوم در نظر دارم استفاده از موسيقى مقامى در كنار موسيقى ايرانى است. البته با ساختارهاى تنظيم جهانى  كه قابل ارائه در سطح موسيقى بين الملل باشد را هم مدنظر قرار داده‌ام.»

او در پایان گفت:«هدف اصلى من نشان دادن توانايى بانوان ايرانى  در عرصه موسيقى به جهانيان است. سعى دارم اين روند به بهترين شكل از ساخت و تنظیم آلبوم تا اجرای کنسرت در داخل و خارج از کشور طی شود. امیدوارم بتوانم در انجام این امر آنطور که لایق بانوان ایران زمین است موفق باشم.»

در ادامه موزیک‌ویدئوی ترنج اثری از شیما بلوکی‌فر را برای اولین‌بار از «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» ببینید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 - 20:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم کمانچه‌محور «حسیبا» به آهنگسازی «شیما بلوکی‌فر» منتشر می‌شود | موسیقی ما