برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با انتشار قطعه جدید گروه «بچه‌های ایران» و در گفتگو با «موسیقی ما» مطرح شد
سیاوش خواهانی:قطعه «سواری دربست» داستان یک کارمند بازخریدشده اهل شیراز است
موسیقی ما – گروه «بچه‌های ایران» پس از مدت‌ها سکوت قطعه جدیدش را همزمان با ایام نوروز منتشر کرد. این اثر «سواری دربست» نام دارد و «سیاوش خواهانی»، «یوسف کرمی»، «پانیذ فراهانک» و «نوشین ویسی» خوانندگان این اثر هستند. سیاوش خواهانی که سرپرستی گروه بچه‌های ایران را بر عهده دارد، آهنگساز و ترانه‌سرا و نوازنده تار این قطعه هم هست. تنظیم توسط «امیر اسفندیاری» انجام شده و «کسری خدیور» و «مجتبی تقی‌پور» هم نوازندگان تاکسی دربست هستند. سرپرست گروه بچه‌های ایران درباره قطعه ریتمیکی که منتشر کرده‌اند به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:«قطعات «عشق‌های بزرگ» و «مرگ فرشته» را از ماه‌ها قبل آماده انتشار داشتیم. اما پس از انتشار موزیک ویدئوی «نوروز امروز» مخاطبان باز هم از ما انتظار یک قطعه شاد در آستانه نوروز داشتند. به همین دلیل تولید قطعه سواری دربست با تمام سختی‌هایش در دستور کار گروه ما قرار گرفت. قطعه سواری دربست سخن و حرف دل یک کارمند بازخریدشده اهل شهر «شیراز» است که راه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی خود را در مهاجرت به تهران می‌بیند. او پس از خرید یک تاکسی خراب و تعمیر آن تصمیم به مسافرکشی می‌گیرد. اما بلافاصله متوجه می‌شود مسافرکشی در تهران مشکلات مخصوص به خود را دارد و مبارزه با آن را می‌طلبد که در توان او و فرهنگ شهری که در آن زندگی می‌کرده نیست.»

این موزیسین در ادامه گفت:«اسم گروه ما بچه‌های ایران بوده و هست اما تصمیم گرفتیم دایره همکاری خود را از پایتخت فراتر گذاشته و ضمن معرفی استعدادهای ناب کشور، از برخی پتانسیل‌های فنی و هنری افراد حاضر در شهر شیراز هم بهره‌مند شویم. به موفقیت و استقبال از قطعه «سواری دربست» ایمان کامل داریم. این قطعه در ژانر طنز اجتماعی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.»

خواهانی گلایه‌هایی هم نسبت به برخی نظرات پیرامون موزیک ویدئوی نوروز امروز داشت و اعلام کرد:«برخی افراد معلوم‌الحال در نظرات خود در شبکه‌های اجتماعی موفقیت چشمگیر موزیک ویدئوی نوروز امروز را مرهون حضور بازیگران سینما و تلویزیون در آن کار دانسته بودند. چون به گواه رسانه‌های پرمخاطب و نشریات پرتیراژ کشور آن ویدئو به دفعات در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده بود.همین مسأله انگیزه گروه ما برای انتشار اثری بدون بازیگر را بالاتر برد تا با تکرار اثری ریتمیک و شاد به‌نام سواری دربست اعلام کنیم که به معنای واقعی یک گروه هستیم. می‌خواستیم بگوییم که در نبود هر ستاره، می‌توانیم ستارگان زیادی را برای موسیقی ایران بسازیم و تحویل هنر کشورمان دهیم.»

سیاوش خواهانی در پایان گفت:«قطعات بعدی گروه بچه های ایران با رونمایی از پنج بازیگر سوپر استار و دو دوبلور در اردیبهشت ماه و خرداد ماه نگاه های اهالی هنر را بسوی خود جلب خواهد کرد. همچنین باید بگویم تابستان 95 فصلی است که باید آن‌ را فصل بلوغ هنری گروه‌ بچه‌های ایران بنامیم.»

قطعه «سواری دربست» اثر جدید گروه «بچه‌های ایران» را از اینجا بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 فروردین 1395 - 08:07

دیدگاه‌ها

یکشنبه 1 فروردین 1395 - 13:15

تا الان اثری به این قشنگی درباره مشکلات جامعه نشنیده بودم و به خاطر همین خیلی موافق شنیدن مشکلات جامعه از زبان موسیقی نبودم ولی این اثر بسیار خاص و متفاوت بود که مورد پسند واقع شد.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیاوش خواهانی:قطعه «سواری دربست» داستان یک کارمند بازخریدشده اهل شیراز است | موسیقی ما