برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «سایه‌های مست» با آواز «پوریا اخواص» و آهنگسازی «اشکان رهبر» رونمایی شد
تصویر سازی با ملودی
موسیقی ما - روز گذشته آلبوم «سایه‌های مست» با آواز «پوریا اخواص» و آهنگسازی «اشکان رهبر» که توسط موسسه‌ی فرهنگی و هنری نقطه تعریف منتشر شده است در مرکز موسیقی بتهوون رونمایی شد. این اثر بر اساس اشعاری از محمدرضا شفیعی کدکنی، جواد ذهتاب، م. آزاد، احمد شاملو و مریم آرام با نگرشی نو به موسیقی ایرانی و آنسامبل سازهای ایرانی ساخته شده است و نگاهی ویژه به سازهای کوبه‌ای ایرانی دارد.

در مراسم رونمایی این اثر که با حضور تعدادی از اهالی موسیقی از جمله داود آزاد، علی قمصری و شروین مهاجر و همچنین مخاطبان برگزار شد، «پوریا اخواص» - آوازخوان جوان- در گفت‌و‌گو با سایت موسیقی ما به این مساله اشاره داشت که این اثر با مدتی تاخیر به انتشار رسیده است؛ او همچنین خبر از انتشار آثار جدیدی می‌دهد که از او و با همراهی آهنگسازان دیگر منتشر می‌شود. او می‌گوید: «من با آقای اشکان رهبر از طریق آقای الله وردی آشنا شدم و حس و حالی که در ملودی‌هایشان وجود داشت و همچنین تصویرسازی‌ای که در برخورد با شعر داشتند، نظرم را جلب کرد و توانستم با اثر ارتباط برقرار کنم.»

این خوانندهٔ جوان می‌گوید دو شعری را که آهنگساز انتخاب کرده بود، پیش از این توسط آهنگسازان دیگر استفاده شده بود و به همین خاطر او پیشنهاد می‌دهد تا قطعات ابتدا آهنگسازی شده و بعد به سنت گذشته، روی آن‌ها شعر بیاید. برای این کار نیز از «جواد زهتاب» و «مریم آرام» دعوت می‌شود: ‌ «جواد ذهتاب و مریم آرام دو تن از شاعران جوان و بسیار خوش قریحه هستند که روی این ملودی‌ها شعر گفتند و باعث شدند تا اثر حال و هوای دیگری پیدا کند و کل اثر به مضمون واحدی برسد. به خصوص اینکه کلام و استفاده از واژگان امروزی باعث می‌شود که مردم با شعر ارتباط بیشتری برقرار کنند؛ اما نوشتن شعر بر روی ملودی به هر روی کار سختی است؛ یعنی تاکیدهایی که در موسیقی می‌شنویم باید توسط شاعری که به تلفیق شعر و موسیقی آگاه است، انجام شود.»

او همچنین معتقد است «م. آزاد» کلام نافذی دارد؛ اما بسیار مهجور است و به همین خاطر او از کلام او نیز بهره برده است.

به گزارش سایت موسیقی ما، او آثار دیگری هم دارد که ممکن است در فاصلهٔ اندکی منتشر شود و از جملهٔ آن «طعم تصنیف» با آهنگسازی «عیسی غفاری» و همچنین «غم‌نومهٔ فریدون» است. یک کار دیگر هم با همراهی هفت خواننده منتشر خواهد شد. این‌ها در حالی است که او در ۱۵ سال فعالیت حرفه‌ایش، خواننده‌ای کم کار به حساب می‌آید، هر چند خودش بگوید: ‌» من خودم را کم‌کار نمی‌دانم، گزیده کار می‌دانم، چون معتقدم اگر خودمان را از عناصر فرهنگی جامعه بدانیم در انتخاب اثر باید یک کم محتاط‌‌تر و با وسواس بیشتری کار کنیم، برای مثال از ابتدای امسال تا الان ۱۲ کار به من پیشنهاد شد که فقط یک کار با آهنگسازی «کاوه صالحی» بر اساس اشعار استاد ابتهاج را پذیرفتم که با کوارتت زهی کار شده است و یک فضای خلوت و آرام دارد.»

او سال آینده ادامهٔ تور کنسرت‌های «مهمانی کوچک» با آهنگسازی «علی قمصری» را نیز انجام خواهد داد. «سایه‌های مست» دارای هشت ترک است و سه قطعه تصنیفی و دو قطعه آوازی در آن به چشم می‌خورد. یک قطعه آوازی آن با شعری از استاد شفیعی کدکنی و همراهی ارکس‌تر است و جواب آواز ندارد و علاوه بر آن یک ساز و آواز نیز با همراهی تار و با شعری از م. آزاد آمده است. در این اثر پنج قطعه آن با کلام، در دستگاه نوا و آواز دشتی است، پوریا اخواص (خواننده)، امین حیدری (میکس و مسترینگ – عود)، اشکان رهبر (آهنگساز – تار)، شروین مهاجر (کمانچه)، مهرزاد اعطمی کیا (کمانچه آلتو)، جعفر قاضی عسگر (تنبک) و نبیل یوسف شریداوی (کوبه‌ای) نواخته‌اند.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 - 19:01

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 17:32

درود به تمامی اهالی محترم هنر و موسیقی
بنده حقیر به عنوان شنونده پر و پا قرص موسیقی سنتی ایران به جناب اخواص تبریک عرض میکنم برای حنجره طلایی که خداوند بهشون عنایت کرده و ایشون استادانه این حنجره رو تراشیدن به مانند یک الماس و ماهرانه ازش استفاده میکنند
جناب پوریا اخواصدگرانقدر تبریک منو برای این آلبوم زیبا پذیرا باشید

پنجشنبه 20 اسفند 1394 - 15:03

اینقدر توی این صفحات دیدم طرح جلدو تا تصمیم گرفتم بگیرم البته اولش فکر نمیکردم که کار جالبی باشه و مثل بقیه اثار که این روزا مدام داره ازشون رو نمایی میشه و ادمو یاد نزدیک شدن به محرم و صفر میندازه که پشت هم عروسی دعوت میشی ولی علی رغم این فکر من این البوم رو هم به همراه سه سی دی دیگه گرفتم و به نظر میاد از اثار موجود در بازار موفق تر بشه چون خیلی با مضمون هایی که امروز باهاش درگیریم سرو کار داره عشق نافرجام و تنهایی و رهایی و جدایی //////
اهنگساز به جا از سازها استفاده کرده و کلاً قشنگ بود صدای خوانندش هم خیلی خوبه تمیز و ژوست خونده
اگه بازم ازین کارا بود معرفی کنید بگیریم
مرسی

پنجشنبه 20 اسفند 1394 - 15:08

بعضی از ترکهاش خیلی قشنگ بود بعضی ها نابود میکرد
اهنگسازی پر قدرت و صدای آقای اخواص باصلابت کرده این آلبوم رو
کاش توی سایت میذاشتید که مراسم رونماییشون کی و کجاست تا میتونستیم از نزدیک بریم و باشیم
البته عکسهایی که گذاشتید خیلی خوبه
خواننده چقدر بیبی فیسه! سنش کمه ولی چه صدای خوبی داره
شاد کام باشید همیشه ممنون از سایت خوبتون

جمعه 21 اسفند 1394 - 01:09

پوریا اخواص خواننده بسیار پرقدرت با اخلاق و با صدای نوین است از شنیدن این آلبوم بسیار لذت بردم مخصوصا در ترک 4 آواز بسیار پرقدرتی خواندن.

جمعه 21 اسفند 1394 - 01:12

عالی بود پوریا جانِ اخواص

جمعه 21 اسفند 1394 - 08:38

قشنگ بود خوشم اومد
خوبه این کارای قشنگو پوشش میدید
فقط کم بود

جمعه 21 اسفند 1394 - 23:27

آقا چرا نیست این کار
از کجا میشه تهیش کرد؟؟

جمعه 21 اسفند 1394 - 23:33

سلام خدمت اعضاء تحریریه سایت موسیقی ما
خیلی سایت خوبی دارید به شخصه هر وقت شما البومی رو تایید میکنید من تهیش میکنم و هیچوقت هم پشیمون نشدم
چند ماه پیش کنسرت مهمانی کوچک علی قمصری و پوریا اخواص رو دیدم و شنیدم ایشون از جمله معدود خوانندگانی هستند که در اجرای کنسرتهاشون هم بدون فالشی و صحیح کلام رو به جا میارن
این البوم رو حتماً تهیه میکنم و برای پوریا اخواص ارزوی توفیق روز افزون دارم

جمعه 21 اسفند 1394 - 23:37

استاد داود آزاد عزیزم هم حضور داشتن
چرا قبلش اعلام نکردید که این مراسم کیه؟؟؟؟؟؟
کاش این برنامه هارو از قبلش هم اعلاع رسانی کنید تا مردم بدونن و شرکت کنن نه اینکه بعد از مراسم عکسشو بذارید

شنبه 22 اسفند 1394 - 01:32

ترک چهارم کار روانی کرده منو آقا _______ عالیه صداشون با این سن و سال اینهمه پختگی ثمره سالها ممارست در این حرفه باید باشه_______ آهنگسازي البوم هم قشنگه اما صدای خوانندشه که دلپذیرترش کرده کم گوی و گزیده گوی چون دُر حکایت ایشونِ
ولی به زودی خیلی گُُل میکنه
موفق و موید باشند

شنبه 22 اسفند 1394 - 06:23

آقایان اشکان رهبر و پوریا اخواص خسته نباشید حتماً عالی خواهد بود همکاری شما دو عزیز

یکشنبه 23 اسفند 1394 - 21:28

این آلبوم رو حتی در لیست آلبوم های جدید هم معرفی نکردید. چرا؟ آلبومی بی سر و صدا و هیاهو اما خوب و شنیدنی. انتخاب بسیار زیرکانه شعرها و آهنگسازی و اجرای دلچسب. و ضبط با کیفیت کار به اضافه طرح گرافیکی جلد. همه و همه نشون از کار خوبی داره که مهجور مانده.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تصویر سازی با ملودی | موسیقی ما