برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگسازی «علی قمصری» و آواز «همایون شجریان»
آلبوم تصویری «چه‌آتش‌ها» سوم بهمن ماه منتشر می‌شود
موسیقی ما- آلبوم تصویری «چه آتش‌ها» با آهنگسازی «علی قمصری» و آواز «همایون شجریان» از سوم بهمن ماه توسط شرکت دل‌آواز منتشر می‌شود. پیش از این آلبوم صوتی این اثر منتشر شده بود.

این اثر بر اساس اشعاری از سعدی، حافظ، خیام، مولانا، عماد خراسانی، محمدرضا شفیعی کدکنی، ه. ا. سایه، فریدون مشیری، محمدعلی بهمنی و علی غضنفری با نوازندگی نگار خارکن (کمانچه)، لعیا اعتمادی (ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، مصباح قمصری (بم کمان)، بهرام آقاخان (گیتار)، حسین رضایی نیا (دف، دایره)، همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای) و آیین مشکاتیان (تنبک) شکل گرفته است و آلبوم صوتی آن در سال ۹۲ توسط انتشارات «دل آواز» منتشر شده بود و این در حالی است که کنسرت‌های آن دو سال قبل از آن در تالار وحدت تهران برگزار شده بود.

در این اثر قطعاتی چون ساز و آواز راست پنجگاه، آواز زورق شکسته، تصنیف چه آتش‌ها، آواز بیات ترک، تصنیف بزم تو، تکنوازی تار، تصنیف نه گریه‌ای، تصنیف دلم دیوانه شد، آواز گناه عشق، قطعه راه‌ها، مقدمهٔ دشتی، تصنیف دل‌ افروز‌تر از صبح، مقدمه اصفهان، تصنیف یاران موافق، همنوازی کوبه‌ای، تصنیف شرم و شوق، تصنیف بی‌همگان اجرا شده است.

 «علی قمصری» و «همایون شجریان» علاوه بر این اثر، تاکنون آثاری چون «نقش خیال» و «آب، نان، آواز» را نیز منتشر کرده‌اند. در «چه آتش‌ها» سازبندی از‌‌ همان ایده‌ای پیروی می‌کند که پیش از این‌تر در آلبوم «نقش خیال» هم استفاده شده بود. «همایون شجریان» پیش از این دربارهٔ این اثر گفته بود: ‌ «همیشه ترجیح می‌دهم برای انتشار یک آلبوم موسیقی از اجرای زنده آن استفاده کنم؛ چرا که معتقدم حس و حالی که خواننده در این فضای زنده دارد به مراتب دلنشین‌تر از اجرا در استودیو خواهد بود؛ کما اینکه می‌توان با اندکی تغییرات از خطاهای کوچک چشم پوشی کرد و انتشار اجرای زنده آثار موسیقایی را تبدیل به فرآیندی موثر در موسیقی ایرانی کرد.»
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 دی 1394 - 16:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم تصویری «چه‌آتش‌ها» سوم بهمن ماه منتشر می‌شود | موسیقی ما