برنامه یاد بعضی نفرات
 
۹ بهمن‌ماه در فرهنگسرای نیاوران
مجید کیانی هجدهمین برنامه شناخت هنر موسیقی ایرانی را اجرا می‌کند
موسیقی ما - کارگردان برنامه‌های هنری استاد مجید کیانی، از برگزاری هجدهمین برنامه شناخت هنر موسیقی ایرانی این پیشکسوت موسیقی در فرهنگسرای نیاوران خبر داد. سیدمهرداد کیانی، فرزند استاد مجید کیانی و پژوهشگر موسیقی با اعلام این خبر افزود: هجدهمین برنامه شناخت هنر موسیقی ایرانی با عنوان «رهنمودی برای بهتر شنیدن موسیقی ردیف» جمعه ۹ بهمن ماه از ساعت ۱۹ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه با سخنرانی استاد مجید کیانی همراه خواهد بود، افزود: این برنامه در دو بخش اجرا خواهد شد، قسمت اول این برنامه ۴۵ دقیقه است و پس از آنتراک اجرای سنتور استاد کیانی به مدت ۳۰ دقیقه صورت می‌گیرد.
مهرداد کیانی توضیح داد: برنامه هجدهم از این جهت قابل توجه است که دوباره برنامه «شناخت موسیقی» استاد کیانی مانند ۱۰ برنامه اول، به فرهنگسرای نیاوران بازمی‌گردد و دارای فرم برنامه‌های قبل است.

وی از برگزاری دو برنامه پایانی سلسله برنامه‌های «شناخت موسیقی خبر داد و گفت: برنامه‌های نوزدهم و بیستم این مجموعه که حکم اختتامیه مجموعه شناخت هنر موسیقی ایرانی را دارد هم در همین فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهند شد.
فرزند استاد کیانی همچنین از رونمایی دو کتاب این سلسله برنامه‌ها خبر داد و گفت: کتاب مجموعه مقالات ۱۰ برنامه اول مجموعه شناخت هنر موسیقی ایرانی در نخستین برنامه شناخت موسیقی سال ۹۵ رونمایی خواهد شد. پس از آن در پایان سال ۹۶ جلد دوم این کتاب شامل مقالات برنامه‌های یازدهم تا بیستم منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است که ۱۰ برنامه از مجموعه شناخت هنر موسیقی ایرانی به کارگردانی سیدمهرداد کیانی بین سال‌های ۸۴ تا ۸۷ در فرهنگسرای نیاوران اجرا شد. سپس برنامه‌های یازدهم و دوازدهم به تهیه کنندگی سیدمهرداد کیانی و کارگردانی سیدشهرام کیانی در سال ۹۰ در پردیس قلهک اجرا شدند. پس از این‌، برنامه سیزدهم در سالن خلیج فارس، برنامه چهاردهم و پانزدهم و شانزدهم در سالن ایران فرهنگستان هنر و برنامه هفدهم در سالن آسمان فرهنگستان هنر با پلت فرم متفاوت از شانزده برنامه قبل اجرا شده است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دی 1394 - 11:40

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجید کیانی هجدهمین برنامه شناخت هنر موسیقی ایرانی را اجرا می‌کند | موسیقی ما