برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌و‌گو با سینا سرلک دربارهٔ آلبوم دلبر طناز
سینا سرلک: همیشه از تغییر استقبال می‌کنم
موسیقی ما - امروز قرار است جدید‌ترین اثر «سینا سرلک» با نام «دلبر طناز» با آهنگسازی «سیاوش آریا منش» رونمایی شود. این آلبوم که پاسداشتی در مقام هنری زنده‌یاد «فرامرز پایور» است البته قبل از ایام محرم و صفر به بازار عرضه شده بود و حالا مراسم رونمایی‌اش با اندکی تاخیر برگزار می‌شود. این دومین همکاری این خواننده و آهنگساز است و پیش از آن، اثر «بوی مهر» نیز از آنان به انتشار درآمده بود. حالا «سرلک» می‌گوید مهم‌ترین دلیلی که سبب شد تا این اثر را بخواند، ارادتی است که به زنده‌یاد «پایور» داشته است.

او در گفت‌وگو با سایت موسیقی ما به این نکته اشاره دارد که آلبوم‌های «بوی مهر» و «دلبر طناز» به پیشنهاد «سیاوش آریامنش» انجام شده است: «ما پیش از این اثر، با یکدیگر همکاری داشته و بنابراین با فضای موسیقایی هم آشنا بودیم؛ اما مهم‌ترین دلیلی که سبب شد تا اجرای قطعات این اثر را انجام دهم، ارادتی است که به زنده‌یاد پایور داشتم. من از دوران کودکی و نوجوانی آثار ایشان را می‌شنیدم و همواره از موسیقی فاخر، علمی و در عین حال دلنشین ایشان بهره می‌بردم. ضمن آنکه علاوه بر آهنگسازی‌هایشان، شیوهٔ نوازندگیشان را نیز بسیار دوست داشتم.»

آلبوم «دلبر طناز» ۹ قطعه در مایهٔ موسیقی اصیل ایرانی در نکوداشت استاد فرامرز پایور با اشعاری از سعدی تهیه و تنظیم شده است. پیش درآمد، ساز و آواز درآمد، بیات راجه، فرود، سوز عشق، درآمد سنتور، چهار مضراب سنتور، مقدمه عشاق، پیوند، عشاق، قرچه، رضوی، دلبر طناز و رنگ، قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند، حالا این خوانندهٔ موسیقی سنتی همچنین به این نکته اشاره می‌کند که دوست دارد در آثاری که خلق می‌کند، علاوه بر نظر مثبت اهالی فن و بخش‌های تخصصی، مردم نیز کار‌هایش را شنیده و آن‌ها را دوست داشته باشند: «مخاطبان حقیقی هر اثری که منتشر می‌شود، مردم هستند و به همین خاطر سلیقهٔ آنان همواره برایم اهمیت بسیاری داشته است و امیدوارم «دلبر طناز» هم در عین حال که ادای دینی به استاد مسلم موسیقی ایران – فرامرز پایور- است، مورد توجه مردم نیز قرار گیرد.»

او همچنین توضیح می‌دهد که سبک آهنگسازی آریا منش منطبق بر آثار زنده‌یاد پایور است: ‌ «ایشان سال‌ها از حضور استاد پایور بهره برده‌اند و این اثر نیز اثری قابل احترام و تامل است. ضمن آنکه چیزی که در این اثر برای من اهمیت داشت، این است که همچنان یک شاگرد برای استاد خود چنان احترامی قایل است که بعد از سال‌ها، همچنان اثری را برای ایشان خلق می‌کند. اهمیت این مساله زمانی بیشتر می‌شود که متاسفانه گاهی شاهد هستیم که نسل جدید‌تر، خدمات نسل‌های پیشین را فراموش می‌کنند و حتی با ناسپاسی دربارهٔ فعالیت‌های اساتید صحبت می‌کنند.»

خوانندهٔ آلبوم رومی همچنین به این مساله اشاره دارد که مخاطب این روز‌ها با آثاری که بازگوکنندهٔ زندگی امرورش باشد، ارتباط برقرار می‌کند و او نیز بر همین اساس تلاش‌هایی در این خصوص انجام داده است: «همیشه سعی کرده‌ام در فعالیت‌های موسیقایی‌ام، جسارتی را لحاظ کنم که شاید دیگران توجه کمتری به آن داشته باشند، به همین خاطر تغییراتی را در کارم به وجود آورده‌ام که از جملهٔ آنان، تجربه‌ای است که در «رومی» رقم خورد یا اثر مشترکی که با «محسن چاوشی» انجام دادیم. من هیچ وقت از تغییرات هراسی ندارم و همیشه از کارهای جدید استقبال می‌کنم و اتفاقا مخاطب هم نشان داده است که از این جسارت‌ها حمایت و از آن استقبال می‌کند. البته در کنار فعالیت‌هایی از این دست، تلاش می‌کنم تا بخش موسیقی سنتی ایران نیز حفظ شود و اتفاقا کاری که در «دلبر طناز» رخ داده، نمونه‌ای از این ماجراست.»

این خواننده مدتی از سال را در خارج از ایران زندگی می‌کند و شاید این یکی از دلایل کم‌ کاری‌اش در این مدت باشد، با این حال می‌گوید حالا چند پیشنهاد متفاوت برای ارایهٔ آلبوم و همچنین تک‌قطعه دارد که هنوز هیچ‌کدامشان قطعی نشده‌اند و همچنان منتظر است خواندن آلبومی به او پیشنهاد شود که با سلیقهٔ موسیقایی‌اش هماهنگ باشد.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آبان 1394 - 14:40

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سینا سرلک: همیشه از تغییر استقبال می‌کنم | موسیقی ما