برنامه یاد بعضی نفرات
 
روایت گروتسک یک گروه برجسته موسیقی از شاهکار شکسپیر
«تایگر لی‌لیز» در ترکیه هملت اجرا می‌کند
موسیقی ما - تیریوی  تایگر لیلیز (Tiger Lillies) اجرای گروتسکی از «هملت» (Hamle) را روز 15، 16 و 17 اکتبر(23 تا 25 مهر ماه خورشیدی) در ترکیه روی صحنه می‌برند. نمایشنامه هملت تاکنون توسط تعداد زیادی از گروه‌های تئاتری و کمپانی‌ها روی صحنه برده شده‌است  و در قالب ژانرهای صحنه‌ای گوناگونی – از اقتباس‌های کلاسیک گرفته تا برداشت‌های مدرن معاصر- ارائه شده است. این بار نیز اقتباس کاملا متفاوتی از این اثر  توسط «ریپابلیک»، کمپانی تئاتر دانمارکی و گروه تایگر لیلیز تهیه شده است.

این اجرا در مرکز هنرهای نمایشی زورلو (Zorlu Performance Art Center) در استانبول برگزار خواهد شد. این اثر نمایشی که عنوان کاملش «تایگر لیلیز هملت اجرا می‌کند» است یک اپرا گروتسک پاپیولار است که از تراژدی شکسپیر اقتباس شده و توسط کارگردان دانمارکی، «مارتین تولینیوس» (Martin Tulinius) که در سال 2012 برای جایزه Reumert Award نامزد شده کارگردانی می‌شود.

اولین اجرای این اثر در سال 2012 بود، و از آن زمان تا کنون در مکان‌های زیادی به اجرا درآمده است از جلمه در دانمارک، سوئد، بریتانیا، مکزیکو، کانادا، هلند و سوئیس. این اثر نمایشی مجموعه‌ای از  هنرنمایی گروهی از بازیگران، نمایش‌های سیرکی و عروسک‌گردانی همراه با موسیقی تایگر لیلیز است. بلیت‌های این اجرا از تاریخ 6 اگوست در سایت Biletix برای فروش گذاشته شده است.
 
تایگر لیلیز، یک گروه موسیقی انگلیسی است که در سال ۱۹۸۹ توسط مارتین جیکس در لندن تشکیل شد. گروه شامل سه عضو مارتین جیکس، آدریان استوت و آدریان هیوج است. سبک موسیقایی آنها ترکیبی از اُپرا،موسیقی شانسون و موسیقی کولی‌هاست. این گروه در ایران هم محبوبیت بسیاری دارد. آنها تا کنون 36 آلبوم  استودیویی و اجرای زنده منتشر کرده‌اند که بسیاری از این آثار با الهام از نمایشنامه‌ها مشهوری تولیده شده از جمله آنها می‌توان به «ویتسک» و «هملت» اشاره کرد.

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : سه شنبه 3 شهریور 1394 - 12:14

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «تایگر لی‌لیز» در ترکیه هملت اجرا می‌کند | موسیقی ما