برنامه یاد بعضی نفرات
 
بازگشت آلبوم 1989 به «اپل میوزیک»
تفاهم تیلور سویفت و اپل
موسیقی ما - تیلور سوئیفت(Taylor Swift) با شرکت اپل برای قرار گرفتن مجدد آخرین آلبوم این خواننده در سرویس «اپل میوزیک» به توافق رسیدند.

 سوئیفت، خواننده و ترانه سرای محبوب موسیقی پاپ با اپل توافق کرده است که آلبوم جدیدش را به شکل استریم در سرور موسیقی کمپانی منتشر کند. سوییفت از طریق توییتر خود این خبر را اعلام کرده و نوشته است: «بعد از مذاکراتی که این هفته داشتیم تصمیم گرفتم آلبوم 1989 خودم را در سرور اپل میوزیک قرار بدهم و از این بابت بسیار خوشحالم.» این در حالی است که سوییفت تا همین اواخر منتقد سیاست‌های اپل بود و مبلغ پرداختی این شرکت به خوانندگان را ناامیدکننده و شوک‌آور توصیف می‌کرد.

در واقع «اپل میوزیک» برنامه‌ای است مثل اسپاتیفای که به تازگی برای پخش آنلاین موسیقی راه‌اندازی شده‌است. قرار بود آلبوم پرفروش 1989تیلور سوئیفت به مدت سه ماه اول راه‌اندازی این برنامه به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار گیرد. اما تیلور سوئیفت به علت عدم پرداخت کمپانی اپل با این شرکت مخالفت کرد و آلبوم مذکور را از این برنامه بیرون کشید. او معتقد بود سه ماه مدت زیادی است که بابت آلبوم پولی به صاحبان اثر پرداخت نشود. اما دیروز کمپانی اپل به مخالفت او واکنش نشان داد و سیاست خود را در مورد پرداخت به صاحبان اثر تغییر داد. این کمپانی اعلام کرد حق کپی‌رایت سوئیفت را در مدت این سه ماه پرداخت خواهد کرد. روز پنجشنبه سوئیفت گفت تصمیم او به دلیل معامله‌ای انحصاری با شرکت اپل نبوده‌است. روشن نیست که آیا سوئیفت قراردای با سرویس‌های دیگری نظیر اسپاتیفای امضا کرده یا خیر. اسپاتیفای نیز واکنش سریعی به این جریان نشان نداده است. البته این اولین بار نیست که سوئیفت نسبت به نحوه پخش موسیقی از طریق سرویس‌های استریم واکنش نشان می‌دهد. چندی پیش در ماه نوامبر سال گذشته نیز او آلبومش را از پلتفورم اسپاتیفای بیرون کشیده بود. س

وئیفت در پی تغییر سیاست اپل و بازگرداندن آلبوم‌اش به «اپل میوزیک» گفت «این اولین بار است که از قرار دادن البومم در سرویس‌های استریم احساس خوبی دارم. به خاطر این تغییر عقیده متشکرم اپل». یک سخنگوی شرکت اپل نیز گفت کمپانی از اینکه کاتالوگ سوئیفت را در کنار سی میلیون اثر از هنرمندان دیگر در اختیار مشترکان می‌گذارد بسیار خوشحال است و این درحالی است که «اپل میوزیک» هفته‌ی آتی آغاز به کار می‌کند.

آخرین آلبوم تیلور سوئیفت به نام ۱۹۸۹ یکی از پرفروش‎ترین آلبوم‌های سال ۲۰۱۴ بوده و بیش از ۴ .۹ میلیون نسخه سی.دی آن در آمریکا فروخته شده است.
منبع: 
رویترز

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : شنبه 6 تیر 1394 - 11:04

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تفاهم تیلور سویفت و اپل | موسیقی ما