برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آستانه کنسرت تهران این خواننده در گفتگو با «موسیقی ما» عنوان شد؛
فریدون آسرایی: خیلی متفاوت و فکر شده به اجرای برنامه می‌پردازیم
موسیقی ما – خواننده آلبوم «عشق یعنی» در تاریخ 21 خرداد در سالن میلاد نمایشگاه روی صحنه می‌رود و در این اجرا با اجرای گلچینی از قطعات اش به اجرای برنامه می‌پردازد. فریدون آسرایی این روزها درگیر تور شهرستان های خود است . با این خواننده درباره تور کنسرت ها، آلبوم «عشق یعنی» و واکنش ها به این آلبوم گپ زده ایم:
 
  • * کنسرت تهران شما بعد از انتشار آلبوم «عشق یعنی» قرار است برگزار شود. اما قبل از پرداختن به این موضوع کمی درباره کنسرت کرمانشاه تان صحبت کنید.
این کنسرت در چهار سانس و تنها دو روز قبل از برگزاری بلیت فروشی‌اش شروع شد و هر چهار سانس بلیت‌هایش در‌‌ همان دو روز به فروش رفت. این موضوع باعث تعجب خیلی‌ها بود. به هر حال متاسفانه بلیت فروشی تنها در دو روز انجام شد و خدا را شکر همه چیز جوری پیش رفت که توانستیم مهمان کرمانشاهی‌های عزیز باشیم. کنسرت‌های شهرستان معمولا همین مشکلات را در روزهای بلیت فروشی‌شان دارند. ولی این برنامه اولین مرحله از تور شهرستان‌های من بود.
 
  • *ظاهرا قرار است در کرمان و اصفهان هم روی صحنه بروید و به نوعی تور کنسرت‌هایتان را روی صحنه ببرید.
۲۵ اردیبهشت در اصفهان به اجرای برنامه خواهم پرداخت. کرمان هم قطعی شده و خوشحالم که می‌توانم در خدمت دوستداران موسیقی در شهرستان باشم.
 
  • * بعد از انتشار آلبوم «عشق یعنی» مخاطبان فریدون آسرایی باز هم به این باور رسیده‌اند که این خواننده با یک آلبوم قوی به روزهای خوش خود برگشته. قطعا توقعات برای اجرای زنده این آلبوم در کنسرت تهران هم از شما خیلی بالا رفته. برای آن شب چه برنامه ریزی‌هایی دارید؟
سعی کرده‌ایم از بهترین آلبوم‌هایی که تاکنون داشته‌ایم استفاده کنیم. بعد از این همه سال ما می‌دانیم که کدام قطعات بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است. من همیشه سعی کرده‌ام در لیست قطعاتی که قرار است در کنسرتم بخوانم بهترین و پرطرفدار‌ترین‌ها قرار گرفته باشد. اگر هم کسی قطعه‌ای را درخواست کرد و در لیست ما بود، من این عادت را دارم که از روی سن بدون موسیقی آنرا برای آن دوست خوب اجرا کنم. همیشه سعی کرده‌ام که رابطه خوبی بین من و گروه و کسانی که برای شنیدن آثار به سالن کنسرت آمده‌اند، برقرار باشد. قاعدتا ما نمی‌توانیم همه آهنگ‌ها را بخوانیم. مخاطب‌ها معمولا ذائقه‌های مختلفی دارند و ما هم وظیفه‌مان این است که راضی از سالن بفرستیم‌شان به منزل.
 
  • * آقای آسرایی جایی از شما نقل شده که آلبوم «عشق یعنی» را بیشتر از «غریبه» دوست داشته و دارید. اینکه این آلبوم حال این روزهای شماست و دلبستگی خاصی به آن پیدا کرده‌اید. این موضوع را تائید می‌کنید؟
اهمیت بالای این آلبوم «عشق یعنی» برای من این است که آنرا به مادرم هدیه و تقدیم کرده‌ام. از نظر عاطفی این دین را بر گردن خودم دیدم که قطعه «هنوزم همونیم» را برای مادرم بخوانم. این آلبوم از این نظر برای من خیلی مهم و با اهمیت است. اما فضای آلبوم «غریبه» فضای متفاوت تری بود نسبت به بقیه آلبوم‌های من و آن وقت و انرژی‌ای که من و آقای صفاریان برای آن آلبوم گذاشتیم، دیگر هرگز برای اثری دیگر خرج نشد. شاید آن وقت و انرژی دیگر هرگز از سوی ما برای یک اثر صرف نشود. آقای صفاریان به هر حال دلمشغولی‌های خودشان را دارند و من هم که درگیر اجراهای زنده‌ام هستم. به همین دلیل کمی فضا‌ها و قضاوت‌ها درباره این دو اثر فرق می‌کند.
 
  • * قطعه «هنوزم همون‌ایم» مورد توجه دوستداران موسیقی هم قرار گرفته است. می‌خواهم کمی درباره واکنش‌ها به این قطعه و قطعات بعدی آلبوم بگوئید.
طبق برخی نظرسنجی‌ها و رای گیری‌ها قطعه «عشق یعنی» بیشتر از بقیه آثار مورد توجه قرار گرفته است و در کنارش «هنوزم همون‌ایم» بیشترین رای را دارد و با اینکه جزو قطعات آخر آلبوم است، توانسته کار خودش را بکند و مورد توجه قرار گرفته است. در گفتگوهای قبلی‌ام هم گفته‌ام که من هر آنچه که از لحاظ احساسی داشته و نداشتم را صرف این قطعه کرده‌ام. نوعی هدیه احساسی به مادرم که سعی کرده‌ام آنرا ادا کنم به بهترین نحو.
 
  • * خود شما هم روی صحنه نسبت به اجراهای نخست‌تان تغییرات زیادی کرده‌اید. این موضوع خیلی مشهود است.
به هر حال در گذر زمان تجربیاتی سراغ آدم می‌آید که می‌تواند به خوبی تاثیرگذار باشد. ما با گروه ارکستر هم به هماهنگی زیادی رسیده‌ایم و خیلی متفاوت و فکر شده به اجرای برنامه می‌پردازیم. بخاطر همین اجراهای ما به نوعی بلوغ رسیده که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 12 اردیبهشت 1394 - 18:50

دیدگاه‌ها

شنبه 12 اردیبهشت 1394 - 22:19

عشق یعنی از آلبوم های خیلی خوب بود یعنی آدمو وادار به گوش دادن میکرد،
و ما ترکیب دو حس موسیقی رو تو آهنگ سلام که محمد و فریدون عزیز خوندن رو دیدیم
خیلی از اون کار خوشم اومد
ایشالا موفق باشی آقای اسرایی عزیز،
منتظر آس های 94 محمد باشیداااا

شنبه 12 اردیبهشت 1394 - 22:55

خسته نباشید فریدون عزیز
امیدوارم بزودی کار روی آلبوم جدید رو آغاز کنید
آلبومی که مثل غریبه بقول خودتون انرژی واسش بذارید و اجازه ندید وقت و توانتون صرف کنسرتهای معمولی و سطح پایین شه
آلبومی با ترانه های جناب کاکایی؛فرید احمدی؛رسول یونان؛حبیبه نیک سیرتی و...
و موسیقی تاثیرگذار بهروز صفاریان که از روزای ساخت غریبه خیلی فاصله گرفته...

شنبه 12 اردیبهشت 1394 - 23:14

فریدون آدمی بی نهایت خاکی و افتاده است؛شاید تو این زمونه آدم اینطوری خیلی مهجور بمونه یا ب حق خودش اون طوری ک باید برسه نمیرسه.

هر کسی صدای فریدون را داشت شاید تبليغاتش صد برابر میکرد ولی فریدون ب طرز عجيبي فقط میخواد خودش باشه!!
آلبوم چاووشی عزیز قبل از آلبوم فریدون اومد تبليغاتش دقیقا با آلبومش زمین تا آسمون فرق داشت.
ب جای اینکه کیفیت کارو ببره جلو وبلاگ ها آلبوم ها میدادن.....ده دقیقه ای یک مقاله تو سایت ها و مجلات......این یعنی تبلیغات تمام عیار....
اما فریدون آلبوم رو داد و غيبش زد.
نکته دیگه اینه ک فریدون ب خاطر این فریدون شد ک قطعه هایی رو میخواند ک بقیه به هیچ عنوان قدرت نزدیک شدن ب هزار کیلومتری اون کارو نداشتن؛ن غریبه بلکه تو همین آلبوم خاطرات گمشده"سلام"طاقت بیار""مسافر"کشف تو"خاطرات گمشده"و....اما عشق یعنی انگار فریدون از خودش یک سری امتیازات شو محروم کرده!@!
فریدون یعنی سنتور یعنی کمانچه یعنی شعر اجتماعی.....دریغ از رگه هایی از موسیقی اصیل ایرانی!!
آیا صدایی ب عظمت صدای فریدون باید ترانه ی بزن بکوب کهنه ای مثل عشق یعنی باید سر آلبوم باشد?
بهروز صفاریان در اين آلبوم فقط لاف بود!!!
ب نظر من فریدونی ک پاشا یثربی ارائه داد خیلی فريدوني تر بود.
عشق یعنی....بهترین آلبوم ساله ولی ب نظر من باز هم این همه ی فریدون نبود.
کاش فریدون ب جاي وقت کشی با صفاریان قدر باقی همکاراشو ميدونست.
اسطوره بغض و بی قراری........سلطان فریدون آسرايي
فریدون جان هر کی دوست داری طرف خوزستان...اهوازم بیا

یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 - 15:39

سلام عباس آقا
منم باهاتون موافقم که عشق یعنی با تمام زیبایی ها و دلنشین بودنش؛نیمی از آنچه که فریدون ازش انتظار میره؛نبود اما این تقصیر متوجه صفاریان نیست
چرا که خود فریدون هم اعلام کرده بود که بهروز بعد از انتخاب ترانه ها و ملودیها به آلبوم اضافه شد و بهروز هم گفته بودن که این ترانه ها خواست من نبودن و شک نکنید اگه ترانه ها با همفکری بهروز و فریدون انتخاب میشد و بهروز دستش در ملودی سازی باز بود؛بی تردید در تنظیم قطعات قدرت مانور بیشتری داشت...
خاطرات گمشده آلبومیه که بغیر از چند قطعه نمیشه بهش دل خوش کرد برعکس عشق یعنی که خیلی یکدست و گوشنوازه
منم مث شما و خیلی دیگه از کسانیکه با صدای فریدون خاطره دارن دلم برای فریدون وقتی بارون میزنه و گل ناز تنگ شده
اون بداهه خوانی مسحور کننده در قطعه ی افسونگر از آلبوم از تو دورم که روح آدمو جلا میده
منم دلتنگ فریدون کبوتر و غریبم
فریدون سلام و باغ شیشه ای...
نگاهت و پشیمونی از آلبوم عشق یعنی؛سینگلهای ای کاش؛چقدر خوبه و میسوزم و آتیشم خیلی از فریدونی که همه میشناسن فاصله داره!
منتظر شاهکار تازه ایم؛مرد بارانی...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فریدون آسرایی: خیلی متفاوت و فکر شده به اجرای برنامه می‌پردازیم | موسیقی ما