برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده کمانچه، برای درگذشت مرتضی پاشایی یادداشتی منتشر کرد؛
شروین مهاجر: در کنار هم بودن، تنها کاری است که از دستمان بر می‌آید
موسیقی ما - شروین مهاجر، نوازنده سرشناس کمانچه، ضمن اعلام تسلیت درگذشت مرتضی پاشایی، یادداشتی آماده نموده و در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار داد که در ادامه متن کامل آن را می‌خوانید:

دورادور وضعیت مرتضی پاشایی را دنبال می‌کردم. اما امروز صبح حامل خبرهای بدی برای همه ما بود. مرتضی پاشایی از دنیا رفت. به نوبه خودم این ضایعه بزرگ را به همه دوستان و دوستدارانش تسلیت می گویم. امیدوارم خداوند به طرفداران و خانواده مرتضی صبوری دهد. مطمئنم یاد و خاطره او همیشه در قلب دوستدارانش خواهد ماند.

این اتفاق برای همه هنرمندان ایران زنگ خطر بزرگی است. این غم بزرگ، باز هم به ما می‌آموزد که باید در کنار هم باشیم. لزومی ندارد حتماً کارهای یکدیگر را بشنویم، اما حداقل می‌توانیم خودمان را عضوی از خانواده بزرگ موسیقی سرزمینمان بدانیم. حداقل تا وقتی هنرمندان در بینمان هستند قدرشان را بدانیم.

همه نیک می‌دانیم شرایط اجرا و معیشت هنرمندان موسیقی روز به روز در وضعیت سخت تری قرار می‌گیرد. تنها کاری که از دست ما بر می آید در کنار هم بودن است. اتفاق دردناک امروز به ما می‌گوید باید دستانتان را در دستان یکدیگر قرار دهید و پشتیبان هم باشید. بیایید غرور و کدورت ها را کنار بگذاریم و با هم باشیم.

رفتن مرتضی به ما می‌گوید ماندنمان همیشگی نیست. گویی تکه ای از هر کدام از ما با او رفته است. هر کدام از ما وقتی در چنین شرایطی قرار می‌گیرد احتمالاً به این موضوع می‌اندیشد که کی نوبت او فرا خواهد رسید؟ چه زمانی نوبت به رفتن او از این دنیا می رسد؟

در غم رفتن این هنرمند محبوب می‌خواهم آرزو کنم. می‌خواهم بگویم ای کاش قدر پیشکسوت‌ها را بدانیم و به آنها احترام بگذاریم. ای کاش آنها هم احترام جوان‌ها را نگه دارند. ای کاش ملاقات های ما فقط به حیاط تالار وحدت و به لحظه ای که برای بدرقه جنازه یکدیگر می‌آییم ختم نشود. ای کاش به لطف کسانی مثل سایت موسیقی ما که توانستند به دور از غرض ورزی های شخصی همه ما را در کنار یکدیگر جمع کنند بیشتر در کنار هم باشیم. ای کاش تعداد این جشن ها بیشتر شود و به این مسئله فکر کنیم که می شود آینده را به گونه ای دیگر رقم زد.

در پایان برای خانواده و طرفداران مرتضی پاشایی عزیز آرامش و صبوری آرزو می کنم.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 23 آبان 1393 - 18:21

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شروین مهاجر: در کنار هم بودن، تنها کاری است که از دستمان بر می‌آید | موسیقی ما