برنامه یاد بعضی نفرات
 
جهاندار، شفیعی، علیشاپور، تاج، عسگری و سعیدی بر روی اشعار حافظ می‌خوانند؛
جشنواره حافظ و موسیقی برگزار می‌شود
موسیقی ما - کنسرت سه‌گاه به خوانندگی مجتبی عسگری دوشنبه همین هفته ساعت ۲۱ در قالب جشنواره حافظ و موسیقی برگزار می‌شود.

احسان ذبیحی فر ضمن اعلام این خبر به موسیقی ما گفت: گروه ما توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با مدیریت هنری امیر عباس ستایشگر به جشنواره حافظ و موسیقی دعوت شده است. جشنواره در سه روز و هر روز با اجرا برگزار می‌شود. در هر شب یک خواننده پیشکسوت و یک خواننده جوان کنسرتی را ارائه می‌کنند و بین هر دو کنسرت یک حافظ‌شناس سخنرانی می‌کند. کنسرت ما نیز دوشنبه همین هفته ساعت ۲۱ اجرا آغاز می‌شود.

وی همچنین درباره رپرتواری که برای این کنسرت در نظر گرفته شده گفت: قطعات زیر کارهایی هستند که توسط من و بقیه دوستان گروه اجرا می‌شود: ۱. مقدمه سه‌گاه (از محمدرضا ابراهیمى) ۲. ساز و آواز، ۳. تصنیف کرشمه شعر: (حافظ)، ۴. ساز و آواز، ۵. چندضربى (از محمدرضا ابراهیمى) ۶. ساز و آواز، ۷. تصنیف ابرو کمان شعر: محسن عسگرى (مقدمه ى تصنیف برگرفته از یکى از قطعات فرامرز پایور است)، ۸. رنگ (ساخته‌ای از محمدرضا ابراهیمى)

ذبیحی فرد در ادامه با اشاره به اینکه تمامی اشعار از حافظ شیرازی است گفت: دو تصنیف از ساخته‌های من هم در این کنسرت اجرا می‌شود.

اعضای این گروه برای کنسرت سه‌گاه را محمد رضا ابراهیمى (عود)، احسان دبیحى فر (کمانچه)، سینا خشک بیجارى (تنبک) تشکیل می‌دهند و مجتبی عسگری هم آن‌ها را به عنوان خواننده همراهی می‌کند.

گفتنی است این جشنواره از یکشنبه ۲۰ مهر ماه ۹۳ با آواز و سه تار تقی سعیدی و تنبک محمود رفیعیان (در بخش اول) و آواز وحید تاج در همراهی با عیسی غفاری (سه تار)، امیر عبس ستایشگر (سه تار) و پویان گرامی (تنبک) (در بخش دوم) آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش در روز دوشنبه ۲۱ مهر ماه نیز دو اجرا به روی صحنه می‌رود که به ترتیب در بخش اول استاد مظفر شفیعی (آواز) در همراهی ابوسعید مرضایی (سه تار) و فرید یداللهی (تنبک) به اجرای برنامه خواهند پرداخت و در بخش دوم هم مجتبی عسگری هنرمندانی که نام آن آن‌ها در این گزارش امده به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. سه شنبه ۲۲ مهر ماه روز سوم و پایانی جشنواره خواهند بود. در بخش اول اجرای سه شنبه علی جهاندار و محمد آدینه محمدی به روی صحنه می‌روند و در بخش دوم نیز حسین علیشاپور (آواز) در همراهی با کاوه شفیعی (نوازنده سنتور) بر روی اشعار حافظ به خنیاگری خواهند پرداخت. گفتنی است در این جشنواره علاوه بر حضور گروه‌های موسیقی سه تن از حافظ‌شناسان کشورمان هم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. مهدی ستایشگر، ذره دادجو و هرمز رحیمیان حافظ شناسانی هستند که در جشنواره شعر و موسیقی حضور خواهند داشت. جشنواره شعر موسیقی از ساعت ۲۱ یکشنبه ۲۰ مهر آغاز می‌شود و تا سه شنبه ۲۲ مهر ماه به پایان خواهد رسید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1393 - 11:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره حافظ و موسیقی برگزار می‌شود | موسیقی ما