برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزاشی از اجرای گروه «پیل‌دم» در فستیوال موسیقی پازل
نشاط در یک شب تابستانی
موسیقی ما - در سردابه‌ای قدیمی که حالا تبدیل به سالن اجرا شده است فستیوال مستقل موسیقی پازل یا در واقع تور پازل کار خودش را با اجرای دوست داشتنی و تاثیرگذار گروه «پیل دم» آغاز کرد. کمتر کسی فکر می‌کرد از این اجرا که متاسفانه دیر اطلاع رسانی شد تا این حد استقبال به عمل بیاید که مردم تا زیر نوک پای نوازندگان نشسته باشند.

 «پیل دم» گروهی با محوریت ساز «دیجیریدو» بود با همراهی سازهای پرکاشنی؛ سه نوازنده دیجیریدو و سه ساز پرکاشنی. البته خیلی سخت بشود تعداد دقیق سازهای پرکاشنی این اجرا را بر شمرد. کاخن، چیزی شبیه تنمبک، دایره و.... و دو گروه ساز چوبی و سفالی (اگر اشتباه ننوشته باشم) که سازهای ابداعی مهرداد جعفری بودند توسط نوازاندگان سازهای کوبه‌ای، نواخته شدند.

یک موسیقی که شاید تنها بتوان در زیر مجموعه‌ای از فیوژن آن را تعریف کرد. ترکیب آوای بومی ساز استرالیایی (دیجیریدو) با نواهایی از آفریقا و جنوب ایران و... جهانی از ریتم‌های متنوع و نشاط آوار و گاهی اوقات آرام و تعمق برانگیز.

گروه «پیل دم» شاید خودش هم نداند که یک پیشنهاد شاد و هیجان انگیز و در عین حال عمیق و جدی برای موسیقی امروز ایران است. آن‌ها نبض مخاطبانشان را در دست داشتند در حالی که خیلی هم کار عجیبی نمی‌کردند (نوازنده دیجیریدو که نمی‌تواند خیلی کار محیرالعقولی در زمینه پرفرمنس بکند) ولی دل مخاطب را بدست آورده و مخاطب را به خوبی با خودشان همراه کرده بودند.

در یک سرادبه به قدمت دو حکومت، در یک زیرزمین دور از هیاهوی کنسرت‌های بزرگ، دور از تالار وحدت، برج میلاد، نمایشگاه بین المللی و... و نزدیک به تالار وزارت کشور که هفته گذشته نزدیک به ۴۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد تومان پول در آن تردد کرند، گروه «پیل دم» با امکان میزبانی از تنها حدود ۳۰۰ مخاطب مشتاق یک پیشنهاد تازه برای موسیقی عامه پسند ایران بود. پیشنهادی که خیلی دوستانه و صمیمی با مخاطبانش مطرح شد.

ژوبین عسکریه، سیامک محب علیان و شادرخ گلچین معانی نوازندگان دیجیریدو گروه «پیل دم» بودند. فواد الهی قمشه‌ای، مهرداد علیزاده و میثم امینی سازهای کوبه‌ای را می‌نواختند. فواد در قطعه «پژواک» گیتار الیکتریک هم زد.

تور موسیقی پازل با حضور ۱۰ گروه مستقل در سبکهای راک، الکترونیک، جَز و... از تهران و شهرهای دیگر ایران تا ۷ شهریور ماه در تماشاخانه آو (می‌دان فاطمی - ابتدای خ شهیدگمنام - خ جهان‌مهر - پ۲۶) ادامه دارد. علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت با شماره‌های ۸۸۰۲۱۶۴۶ و ۸۸۳۵۳۲۲۴ تماس بگیرند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1393 - 15:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نشاط در یک شب تابستانی | موسیقی ما