برنامه یاد بعضی نفرات
 
اخواص و عربشاهی در «حریر تحریر»
ساز و آوازی که برای عموم آزاد است
موسیقی ما - پوریا اخواص خواننده جوان آواز ایرانی با همراهی علیاصغر عربشاهی نوازنده تار و آهنگساز موسیقی ایرانی ساز و آواز اجرا میکند.

اخواص که 14 تیرماه در سلسله ضیافت «حریر تحریر» و در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه میرود، درباره این اجرا به موسیقی ما گفت: «عمدهترین دلیلی که مرا به سمت حضور در این برنامه سوق داد، این نکته بود که بازدید برای عموم آزاد است.»

این نوازنده قیچک افزود: «همواره یکی از علاقهمندیهایم این بوده که مردم به دور از قیل و قالهای مرسوم، ساز و آواز گوش کنند و ما هم در حد بضاعت خود، موسیقی ایرانی را به مردم ارائه دهیم. قصدمان این است که یک حرکت موسیقایی انجام دهیم و کسانی که به فرهنگسرای نیاوران میآیند، از شنیدن موسیقی ایرانی لذت ببرند.»

اخواص در بخش پایانی سخنانش به همکاری با عربشاهی به عنوان یک نوازنده جوان و خوشفکر اشاره کرد و افزود: «همانطور که مستحضرید، این نوازنده با احساس کشورمان به تازگی با آقای علیرضا قربانی در برج میلاد اجرای کنسرت داشت. عربشاهی تواناییهای فراوانی دارد و لحن و حالت موسیقیایی موجود در تارش مختص خود اوست. رنگ و بوی ساز او سنتی است اما به صورت یک ساز تکنیکالیته. من و آقای عربشاهی به مدت 20 دقیقه با هم ساز میزنیم. چون کار حالت بداهه دارد، نمیدانیم قرار است چه برنامهای را اجرا کنیم. اما کارمان بر منبانی ساز و و آواز ایرانی با فرمهای قدیمی است.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 تیر 1393 - 15:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ساز و آوازی که برای عموم آزاد است | موسیقی ما