برنامه یاد بعضی نفرات
 
عکس‌های «لیلی شاهوردی» از تمرین «مهدی مدرس» و ارکسترش برای کنسرت 30 خرداد؛
مهدی مدرس: با دست پر و انگیزه بالا به دیدار مخاطبان تهرانی می رویم
موسیقی ما – کنسرت «مهدی مدرس» روز 30 خردادماه و طی دو سانس در سالن «اریکه ایرانیان» برگزار می شود. آخرین اجرای زنده مدرس در تهران به اسفند 91 باز می گردد و او از آن زمان تا امروز بیشتر بر روی اجرای شهرستانها متمرکز بود. کنسرت 30 خرداد این خواننده به تهیه کنندگی «محمد ابراهیمی» و «بابک بیگدلی» برگزار می شود. در این مدت هم تک قطعات متعددی را ارائه کرد اما خبری از وی مبنی بر انتشار آلبوم جدید شنیده نشد.

برگزاری این کنسرت و بی خبری از آلبوم جدید مهدی مدرس، بهانه خوبی بود تا سری به محل تمرین او و گروهش بزنیم. البته وی پس از اتمام تمرین در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» از جزئیات این برنامه و جدیدترین فعالیت های خود سخن گفت. اعضای ارکستر ابتدا تصمیم می گیرند که با یکی از نوستالژیک ترین آثار مهدی مدرس یعنی قطعه «خداحافظی» تمرین را آغاز کنند. پس از این ترک و نظراتی که نوازنده ها ارائه می کنند و نکاتی که از سوی رهبر ارکستر یادآوری می شود به سراغ قطعه «نرو» می روند. هیجان این قطعه ریتمیک انرژی نوازنده ها را بالا می برد و مهدی مدرس هم چند نکته را برای جذاب تر شدن این قطعه، اعلام می کند.

تمامی اعضای ارکستر بر روی قطعات خاطره انگیز و قدیمی تر تسلط کافی دارند اما تمرکز اصلی آنها روی قطعات جدید مهدی مدرس است. با حساسیت زیاد مدرس او تقریبا تمامی این قطعات دوبار نواخته می شوند و نهایتا هم تمامی اعضای گروه با انرژی بالا به استقبال روز 30 خرداد می روند. اما مهدی مدرس درباره این کنسرت اعتقاد داشت:«این کنسرت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بیشتر تمرکز ما طی ماه های اخیر روی اجرای شهرستانها بود و در تهران برنامه بزرگی نداشتیم. اما این بار با دست پر و انگیزه بالا به دیدار مخاطبان تهرانی می رویم. زیرا کنداکتور این کنسرت کاملا متفاوت است و اغلب تک قطعاتی که در چند وقت اخیر منتشر شده است را اجرا می کنیم.

قطعات خاطره انگیز و قدیمی تر را هم اجرا می کنیم اما تنظیم و سازبندی آنها هم دستخوش تغییرات عمده ای شده است. همچنین در زمینه اجرایی هم هماهنگی ها و برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته است تا یک شب خاطره انگیز را برای تمام مخاطبان عزیز رقم بزنیم. ترکیب اصلی ارکستر را هم برای این برنامه حفظ کرده ایم و فقط نوازنده کیبورد 2 و پرکاشن اعضای جدید گروه هستند.» وی درباره فعالیت های اخیر خود هم گفت:«در حال حاضر تقریبا یک آلبوم آماده انتشار دارم اما شرایط بازار برای انتشار آلبوم مناسب نیست. زیرا شما زمان، انرژی و هزینه زیادی را صرف می کنید اما شرایط تولید و پخش دیگر مثل گذشته نیست.

من در سال 90 آلبوم «مدرس شمال» را منتشر کردم که پخش گسترده و تیراژ بالایی داشت اما این روزها دیگر آلبوم های ما با آن تیراژ تولید نمی شود. در دنیا هم الان روال اینگونه است که خواننده ها بر مبنای تک قطعه فعالیت می کنند و روند اشتباهی هم نیست. اما در صورتی که شرایط مناسب باشد سعی ما بر انتشار این آلبوم است.»

مهدی مدرس نهایتا افزود:«امیدوارم تمامی عزیزانی که به این کنسرت می آیند با خاطره خوب سالن را ترک کنند و مطمئن باشند که برنامه های خوبی را برای آنها تدارک دیده ایم. شاید تمامی عزیزان فقط من و اعضای ارکستر را روی استیج ببینند اما دوستان زیادی در پشت صحنه این کنسرت در تلاش هستند. می خواهم از زحمات «محمد ابراهیمی» و «بابک بیگدلی» به عنوان تهیه کننده های برنامه قدردانی کنم. همچنین دوست عزیزم «افشین مقدم» فقط مدیر برنامه های من نیست بلکه همانند یک برادر من را همراهی می کند. بیشتر زحمات اجرایی این کنسرت بر دوش او است و قدردان زحماتش هستم. «محسن معراجی» هم به عنوان مدیر اجرایی کنسرت بسیار زحمت کشیده است.»

گفتنی است که این کنسرت به اهتمام شرکت «آوای سوته دلان» به مدیریت «مهدی میرزاباقریان» برگزار می شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 14:36

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 30 خرداد 1393 - 14:21

مهدی عالیه

مرسی موسیقی ما

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهدی مدرس: با دست پر و انگیزه بالا به دیدار مخاطبان تهرانی می رویم | موسیقی ما