برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای سالار عقیلی و گروهش؛
کنسرت «شب شعر و موسیقی» برگزار شد
موسیقی ما - همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت سید الشهدا(ع) و سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) ویژه برنامه شب شعر و موسیقی با رونمایی از آلبوم «شکوه» به خوانندگی محمد اصفهانی در برج میلاد برگزار شد.در این مراسم که یکشنبه شب 11 خرداد با حضور تعدادی از مسوولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در برج میلاد برگزار شد، علاوه بر رونمایی از آلبوم مناسبتی «شکوه» به خوانندگی محمد اصفهانی که بدون حضور این خواننده انجام شد، سالار عقیلی با گروه «راز و نیاز» اجرای برنامه داشت.

گروه وی متشکل از حریر شریعت زاده دف، فرهاد لاهورپور نی، محمدرضا اسکندری تار باس، علی خشتی نژاد تار، آرش کامور کمانچه، حسین محمودی مجد سنتور، بابک میرزایی عود، افشین بابایی تنبک قطعاتی از آثار قبلی سالار عقیلی را اجرا کرد.

تصنیف «سبکبار» با شعری از حسن صدر سالک و آهنگ عبدالحسین برازنده از آلبوم مایه ناز، قطعه آوازی «دو چشممام برق چشمون تو چینه» با شعری از باباطاهر با مایه آواز دشتی، تصنیف «می و میخانه مست» با شعری از بیژن ترقی و آهنگسازی علی تجویدی، تصنیف «خاک مهر آیین» با شعری از اسماعیل فرزانه و آهنگسازی علی اکبر قربانی و تصنیف «وطن» با شعری از بیژن ترقی و آهنگسازی پیمان سلطانی آثاری بودند که سالار عقیلی در این برنامه در حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و تعدادی دیگر از مسوولان به اجرای آنها پرداخت.

اجرای این قطعات بی ارتباط با موضوع برنامه که به مناسبت فرا رسیدن بیست و پنجمین سالروز ارتحال حضرت امام  برگزار شد، در حالی بود که ظهر روز برگزاری این ویژه برنامه فرزاد هوشیار پارسیان مدیر عامل برج میلاد در خبری رسمی از اجرای قطعات موسیقایی مختلف برگرفته از غزلیات حضرت امام خمینی (ره) خبر داده بود.

براساس این گزارش مراسم رونمایی آلبوم «شکوه» محمد اصفهانی هم که با توجه به مضمون ارزشمند آلبوم به نظر می رسید در شکل و شمایل فاخری برگزار شود در سردترین و بی رمق ترین شکل ممکن و در حاشیه کنسرت سالار عقیلی برگزار شد. این در حالی است که اغلب مهمانان دعوت شده در این مراسم خانواده کارکنان یکی از بانک های کشور بودند که به نظر می امد صرفا برای تماشای اجرای کنسرت سالار عقیلی آمده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین خوانساری معاون فرهنگی هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در این ویژه برنامه با تقدیر از ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و مرکز همایش های برج میلاد خاطرنشان کرد: این مراسم ویژه برنامه ای است که به مناسبت این روزهای مبارک و شریف و سالروز رحلت حضرت امام برگزار می شود؛ امامی که در عصر بحران معنویت چگونه زندگی کردن را آموخت و ما شرف خودمان را مدیون او هستیم.

وی در تجلیل از مقام معنوی امام خمینی تصریح کرد: حضرت امام شادی این ملت را اصلی ترین دغدغه خود می دانست و همواره آن را مطرح می کردند. بنابراین امیدوارم در این برنامه و برنامه های دیگری که در سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب برگزار می شود بتوانیم بیش از پیش به سیره امام نزدیک شویم.

خوانساری قبل از برگزاری مراسم رونمایی آلبوم «شکوه» محمد اصفهانی گفت: این آلبوم موسیقایی به سفارش موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) با موضوع امام خمینی و ارزش های انقلاب تولید شده که در یک فرصت مناسب به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

طی رونمایی از این آلبوم موسیقایی که شامل 5 ترانه است هیچ توضیحی پیرامون قطعات و آهنگساز اثر داده نشد این در حالی است که روال همیشگی مراسم رونمایی یک آلبوم موسیقایی بر پخش یک یا دوقطعه از آلبوم در تالار مراسم و سخنرانی عوامل آلبوم مبتنی است که در این مراسم غیر از حضور مهرجردی مشاور عالی معاونت هنری، اسعدیان معاون فرهنگی ستاد بزرگداشت ارتحال امام اتفاقی دیگری نیفتاد.

شعرخوانی سید مهدی موسوی به مناسبت سالروز ولادت امام حسین (ع) و اجرای چند قطعه موسیقایی توسط گروه موسیقی «قاصدک» به خوانندگی علیرضا جعفر زاده و سرپرستی احمدرضا فیروزی از بخش های دیگر این مراسم بود.
منبع: 
گزارش: مهر - عکس‌ها: احتصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 خرداد 1393 - 14:58

دیدگاه‌ها

سه شنبه 13 خرداد 1393 - 08:43

اخه وسط کنسرت چه ربطی به امام خمینی داره واقا من نمیدونم یعنی چی اینا. قصدم توهین نیست ولی این 2موضوع به هم ربطی نداره تو هیج جا هم دیده نشده

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت «شب شعر و موسیقی» برگزار شد | موسیقی ما