برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از حضور در اراک و با اجرای برنامه در تهران و شیراز؛
تور بهاره کوارتت زهی «اروند» پیگیری می شود
موسیقی ما – اجرای زنده کوارتت زهی «اروند» طی روزهای 17 و 18 اردیبهشت ماه در تالار رودکی تهران روی صحنه می رود. اعضای گروه در این برنامه قطعات مختلفی از جمله «کوارتت شماره 1 در رماژو» اپوس 11 اثر «پیتر ایلیچ چایکوفسکی» و «کوارتت مدیتیشن» در لامینور اپوس 35 اثر «یوزف سوک» را اجرا خواهند کرد. همچنین اجرای یک کوارتت زهی از «محمدرضا تفضلی» آهنگساز ایرانی هم بخش دیگری از برنامه است. قیمت بلیت های این کنسرت 25 الی 30 هزار تومان است و مخاطبان از هم اکنون می توانند با مراجعه به سایت www.sigozar.com و یا مراکز فرهنگی و هنری نسبت به تهیه بلیت اقدام نمایند.

اعضای این گروه زهی روز یکشنبه 21 اردیبهشت ماه میهمان مخاطبان شیرازی خود خواهند بود و در سالن «احسان» این شهر به اجرای برنامه می پردازند. کوارتت زهی اروند روز 11 اردیبهشت در فرهنگسرای «آیینه» شهر اراک اجرای برنامه داشت که آن کنسرت هم با استقبال مخاطبان همراه شده بود.

کوارتت زهی اروند در سال 90 به منظور گسترش موسیقی کلاسیک و اجرای رپرتوآر کوارتت زهی پایه‌گذاری شده است. کوارتت زهی یکی از رایج‌ترین آنسامبل‌های مجلسی در موسیقی کلاسیک است و بزرگترین آهنگسازان، از اواخر سده‌ی 18 میلادی تاکنون، برای این ترکیب از هم‌نوازی آثار درخشانی آفریده‌اند.
 
دستیابی به بالاترین سطح از اجرا و حمایت از آهنگسازان ایرانی از دیگر اهداف و رسالت‌های کوارتت زهی اروند است. این کوارتت از بدو بنیاد تاکنون برخی از آثار آهنگسازان ایرانی، مانند دکتر «هرمز فرهت»، دکتر «شاهین فرهت»، «نگین زمردی» و «فرزاد فضلی» را به شکل استاندارد(گروهی) ضبط کرده است. «امیر باورچی» (ویولن یک)، «آوا شادمانی» (ویولن دو)، «بابک کوهستانی» (ویولا) و «آیدین احمدی نژاد» (ویولنسل) اعضای کوارتت زهی اروند هستند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 - 23:49

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تور بهاره کوارتت زهی «اروند» پیگیری می شود | موسیقی ما