برنامه یاد بعضی نفرات
 
به بهانه مشخص شدن رهبران ارکستر سمفونیک‌ها؛
ارکستر سمفونیک و رفع مشکلات مالی
[ ارسلان کامکار . مایستر سابق ارکستر سمفونیک تهران ]

 
روی‌کارآمدن علی جنتی در سمت وزیر ارشاد و خوشبینی‌هایی که او به اهالی فرهنگ داد، باعث شد ما هم خوشبین شویم و به ایشان باور داشته باشیم. به همین دلیل این امیدواری برایمان وجود داشت که وضعیت ارکسترها، سامان پیدا کند. حالا هم که خبر تعیین رهبران دو ارکستر ملی و سمفونیک تهران منتشر شده است، ما به فعالیت دوباره این دو ارکستر امیدوار شده‌ایم اما باید به این نکته تاکید کنم که اگر قرار است ارکستر سمفونیک دوباره تشکیل شود، نباید به شکل گذشته باشد چون اگر قرار باشد روند گذشته ادامه پیدا کند، تغییر خاصی در ارکستر به‌وجود نمی‌آید و فایده‌ای برای ارکستر سمفونیک نخواهد داشت. مساله مهم برای آغاز به کار ارکستر سمفونیک، برطرف‌شدن مسایل مالی است.

از یاد نبریم وضعیت امروز مانند گذشته نیست که همه به عشق موسیقی و بدون درنظرگرفتن مادیات مدت‌ها کار کنند. خود من 30، 40 سال قبل تنها به‌دلیل علاقه‌ای که به موسیقی داشتم، این هنر را ادامه دادم و اصلا مسایل مالی برایم مهم نبود؛ درحالی که تامین دغدغه‌های مالی برای جوانان امروز اهمیت دارد و باید توجه کنیم که همه آنها دوست دارند موسیقی را به صورت حرفه‌ای ادامه دهند تا زندگی‌شان از همین طریق پیش برود.

با توجه به این موضوع، باید بودجه خوبی در اختیار ارکسترها قرار بگیرد و نوازندگان با خیالی آسوده‌تر به موسیقی بپردازند. منوچهر صهبایی نیز که به‌عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران تعیین شده، از لحاظ هدایت ارکستر، فرد ماهری است اما وجود او تنها کافی نیست. باید بنیان ارکستر، درست گذاشته شود و تا وقتی نوازندگان از نظر مادی تامین نباشند، نمی‌توان انتظار داشت کارها برطبق روال و منظم به پیش رود.
منبع: 
شرق
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردین 1393 - 15:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر سمفونیک و رفع مشکلات مالی | موسیقی ما